Про мене

Моє фото
Царичанка, Дніпропетровська область, Ukraine

Методична розробка «Реалізація освітнього напрямку «Гра дитини» шляхом використання елементів LEGO – технологій»

  

Комунальний заклад Царичанський дошкільний

навчальний заклад №5 «Вишенька»

 


                                   

 Методична розробка

«Реалізація освітнього напрямку «Гра дитини» шляхом використання елементів LEGO – технологій»

 

 

 


 

 Виконавець: Сало Людмила Володимирівна,  

вихователь КЗ Царичанського ДНЗ №5  «Вишенька»


                                             2021 рік





Анотація

Методична розробка містить матеріали на тему «Реалізація освітнього напрямку «Гра дитини» шляхом використання елементів LEGO – технологій» для участі в обласному Конкурсі «Сім перлин дошкілля» в номінації «Гра дитини».

Розробка укладена згідно умов обласного конкурсу «Сім перлин дошкілля» та відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти) 2021 рік, та комплексної програми розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» (2017).

Розробка розкриває теоретичні основи та практичне формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку шляхом використання елементів LEGO-технологій в освітньому процесі закладу дошкільної освіти та призначена для використання в роботі вихователями та вихователями-методистами закладів дошкільної освіти.

Містить матеріали спрямовані на формування  ігрової компетентності дітей дошкільного віку засобами LEGO-технологій.

Ігрова діяльність є ефективним інструментом організації освітньої роботи у закладі дошкільної освіти, що дає змогу педагогам формувати ключові компетентності дітей за всіма освітніми напрямками Базового компоненту дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної освіти).

Впровадження  LEGO-технології під час різновидів ігрової діяльності  розвиває у дошкільників дрібну моторику рук, стимулює мовленнєвий розвиток, розумові здібності, навчає правильному і швидкому орієнтуванню  у просторі, ознайомлює із математичними поняттями, формує цілісні уявлення про навколишній світ, розвиває пам’ять, критичне мислення, вміння працювати в парі, групі, бути толерантним один до одного.

LEGO-технологія цікава тим, що об’єднує в собі елементи гри та експериментування  і здійснює підхід «навчання через гру».

 

ЗМІСТ

1.Вступ……………………………………………………………………………….4

2.Формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку………………….5

2.1.Основні види ігор в закладах дошкільної освіти з використанням LEGO  - технологій…………………………………………………………………………...6

2.2.Висновки…………………………………………………………………………9

2.3.Рекомендації……………………………………………………………….…...10

3.Список використаних джерел….………………………………………………..11

4.Додатки:

4.1.Психолого-педагогічне проєктування  з дітьми старшої групи…………......12

4.2.Показники компетентності дошкільника за освітнім напрямом «Гра Дитини»……………………………………………………………………………..19

 

 

1.Вступ

Актуальність проблеми, яка зумовила вибір теми дослідження полягає в тому, що провідним видом діяльності дітей дошкільного віку є гра. Під час гри відбувається розвиток дитини, гра задовольняє інтереси малюків, сприяє розв’язанню багатьох педагогічних завдань.

У грі відбувається активний фізичний розвиток дошкільників. Діти стрибають, бігають, що сприяє зміцненню дитячого організму.

У процесі гри діти  здобувають знання про явища та предмети навколишнього світу, адже гра є засобом навколишньої дійсності, способом освоєння діяльності, взаємин дорослих у доступній для дитини формі. Збагачується життєвий досвід дітей.

Граючи діти засвоюють сенсорні еталони, формуються елементарні математичні уявлення. Відбувається мовленнєвий розвиток дітей. Діти вчаться спілкуватися з товаришами, домовлятися, висловлювати власну думку, розподіляють між собою ролі.

Водночас гра сприяє вихованню у дітей позитивних моральних якостей. Граючи в колективі дітей і ставлячи спільну мету, діти вчаться дружити, виникають суспільні інтереси, що зближує дітей.

Гра є ефективним засобом естетичного виховання. До змісту багатьох ігор входять виконання знайомих пісень, танців та віршів.

Таким чином, освітній напрям «Гра дитини» реалізовує в собі основні завдання всіх освітніх напрямків БКДО.

Дієвим засобом реалізації завдань освітнього напрямку «Гра дитини» є засоби LEGO – технологій, які здійснюють підхід «навчання через гру». Завдяки своїй багатофункціональності LEGO – технології інтегруються з усіма освітніми лініями БКДО.

Конструктори LEGO – це не просто яскрава іграшка, а цілий методичний комплекс, що відкриває педагогам широкі можливості для його використання в освітньому просторі.

Граючи в різні види ігор з конструктором  LEGO у дітей підтримується рівень комунікативної компетенції. Використання конструкторів LEGO  сприяє  навичкам активної та творчої колективної взаємодії, розвитку творчого потенціалу дошкільників і підвищенню рівня їх соціальної адаптації.

У процесі гри у дітей дошкільного віку формуються ключові компетентності, які необхідні майбутньому школяреві.

 

  

2.Формування ігрової компетентності дітей дошкільного віку

Метою дошкільної освіти України є створення та забезпечення сприятливих умов для становлення життєвої компетентності дитини, формування в неї базису особистісної культури та реалізації свого особистісного потенціалу.

Предметом дослідження є LEGO – технології в освітньому процесі ЗДО, форми, методи, прийоми, умови та види впровадження LEGO – технологій з метою реалізації освітніх завдань БКДО, через ігрову діяльність та формування ігрової компетентності дошкільників.

Об’єктом дослідження є вплив ігрової діяльності на всебічний розвиток дітей дошкільного віку через впровадження LEGO – технологій в освітньому процесі закладу дошкільної освіти, з метою реалізації завдань освітнього напряму «Гра дитини».

Актуальність LEGO – технологій полягає і в умовах наступності між закладом дошкільної освіти та Новою українською школою. Сучасні педагоги ЗДО та НУШ широко використовують в роботі з дітьми LEGO – технології, що дозволяє за короткий час досягти стійких позитивних результатів у навчанні, розвитку  та вихованні здобувачів дошкільної та початкової шкільної освіти.

За допомогою LEGO дошкільники опановують навички конструювання, планування та знайомляться з дією простих механізмів. Під час розвивальних занять, організованих в ігровій формі, реалізовуються основні програмові завдання для формування ключових компетентностей з використанням LEGO – технологій. А продовжують вони свій розвиток, звісно ж, у початковій школі НУШ, де також широко використовують та впроваджують LEGO – технології.

Конструктор LEGO для учнів молодших класів, не просто іграшка, якою діти можуть гратися на перервах. LEGO – це основа освіти за принципом STEM.

Головною умовою забезпечення наступності у вихованні і навчанні є спрямованість освітнього процесу закладу дошкільної освіти і початкової школи НУШ на всебічний розвиток особистості дитини. Саме впровадження LEGO – технологій в освітній процес ЗДО та НУШ сприяє успішному всебічному розвитку дітей, їхній соціальній адаптації та успішному переходу від однієї ланки освіти до іншої.

Формування ігрової компетентності дітей передбачає створення предметно–ігрового середовища в якому буде збагачуватися ігровий досвід дітей та підвищуватися якість  ігрової діяльності.

Предметно – ігрове середовище повинно бути забезпечене сучасним ігровим обладнанням, іграшками, які  будуть цікаві дітям сучасного суспільства.

Ігровий простір повинен бути безпечним, відкритим, різноманітним, відповідати потребам дітей дошкільного віку, захоплювати дитину, спонукати до прояву позитивних емоцій та почуттів під час  гри, нести в собі навчальну, розвивальну, виховну мету та забезпечувати право дітей самостійно приймати рішення і брати на себе відповідальність за них.

В БКДО наголошується, що ігрова компетентність – це здатність дитини до вільної, емоційно насиченої спонтанної активності з власної ініціативи, в якій реалізовується можливості застосування наявних і освоєння нових знань та особистісного розвитку через прагнення дитини до участі в житті дорослих шляхом реалізації інтересів в ігрових та рольових діях в узагальненій формі.

Ігри для дітей мають велике значення, адже гра – це не просто розвага чи веселе проведення часу, а й важливий засіб пізнання навколишнього світу та адаптація до нього. В грі у дітей виробляються норми поведінки, вони вчаться, розвиваються і дорослішають  граючи. Формуються взаємини партнерства, діти розуміють, що для гри їм потрібні товариші, спільники.

Важливою складовою ігрової діяльності є LEGO – технології, які можна впроваджувати у будь – який вид дитячої гри.

Ігри з конструктором LEGO дозволяють дітям у пізнавальній ігровій формі дізнатися багато нового та розвинути навички необхідні в подальшому житті.

 

2.1.Основні види ігор в закладах дошкільної освіти з використанням

                                               LEGO  - технологій

У новій редакції БКДО для реалізації освітнього напряму «Гра дитини» застосована класифікація ігор, яка відображає ступінь активності та свободи дитини в організації ігрової діяльності.

Перша група ігор: самодіяльні вільні ігри до яких відносяться ігри – експериментування, сюжетно відображувальні, сюжетно–рольові, режисерські, театралізовані.

Друга група ігор: ігри, що організовані за ініціативою дорослого з навчальною метою. Це сюжетно – дидактичні, дидактичні (словесні, з іграшками, настільно–друковані), рухливі, конструктивно – будівельні. Або ігри з метою організації дозвілля, до яких відносяться інтелектуальні, карнавальні, обрядові, драматизації, хороводи, ігри – естафети.

Найхарактернішим видом ігрової діяльності дошкільників є сюжетно – рольова  гра. Сюжетно – рольова гра полягає у відтворенні дітьми дій дорослих і стосунків між ними. Це образна гра за певним задумом дітей, який розкривається через відповідні події (сюжет) та розігрування дітьми.

Структурними компонентами сюжетно – рольової гри є роль, сюжет, зміст, правила, ігрові дії, рольові і реальні стосунки, ігрові предмети і предмети замінники.

Граючи у сюжетно – рольові ігри, діти використовують створені з деталей LEGO будівлі, транспортні засоби, предмети побуту, фігури людей та тварин.

Завдяки використанню LEGO під час сюжетно – рольових ігор урізноманітнюється зміст, тематика, засоби гри. У дітей розширюються уявлення про різні способи рольової поведінки, формуються вміння переходити від однієї ролі до іншої. Збагачується життєвий  та ігровий досвід дітей. Малята оволодівають навичками трудової діяльності. Конструктори LEGO  не лише зроблять ігровий процес яскравим, а й стануть надійним помічником у побудові сюжету гри.

Великий розвивальний та виховний вплив на дошкільників мають конструктивно-будівельні ігри. Особливістю цих ігор є те, що в їх основі лежать конструктивні вміння та здібності. Завдяки конструктивно – будівельним іграм діти мають змогу відображати широке коло об’єктів навколишнього світу, використовуючи попередньо набутий досвід. Конструктивна діяльність – практична діяльність, яка спрямована на одержання певного, заздалегідь задуманого реального продукту, відповідно до його призначення. Діти природжені конструктори і конструктивно-будівельні ігри дають їм змогу проявити свої творчі здібності, фантазію, сприяють розвитку усіх психічних процесів. Використання LEGO сприяє розвитку дрібної моторики рук, що є запорукою успішного мовленнєвого розвитку.

Виділяють такі види ігор з конструювання:

• за зразком;

• по заданій темі;

• за власним задумом;

• за умовами;

• будівництво за моделями.

Вихователям дошкільних закладів важливо враховувати взаємозв’язок конструктивно-будівельних  ігор з іншими видами ігор.

Різновидом творчої ігрової діяльності є театралізована діяльність. Вона пов’язана зі сприйманням творів художньої літератури та відтворенням в ігровій формі набутих уявлень, вражень, почуттів.

Через різні форми театральної гри, діти вдосконалюють морально – комунікативні якості, творчі здібності, психічні процеси.

Театральна гра, відповідаючи вікові дитини здатна гармонізувати освітній процес мовні вправи, етюди, театралізовані розповіді, заняття – гра, казкова вікторина, інсценізація казки – всі ці форми театралізованої гри вдало поєднуються з LEGO – технологіями та осучаснюють освітній процес. Для організації таких ігор діти можуть створювати з конструктора LEGO декорації до  улюблених казок, образи тварин, людей; вигадувати та обігрувати самостійно вигадані казки.

Найпоширенішою формою реалізації освітніх завдань є дидактичні ігри. Завдяки їм дітям розкривається широкий простір для самостійного пізнання світу.

Дидактична гра – це гра спрямована на формування у дитини потреби в знаннях, активного інтересу до нього, що може стати їх новим джерелом.

Доцільно використовувати LEGO – технології під час проведення дидактичних ігор. Конструктор LEGO є ефективним засобом реалізації навчальних завдань дидактичних ігор. Це засіб активізації  пізнавальної діяльності дошкільників. У дітей розвивається зорове сприйняття, увага, пам'ять, формуються навички орієнтації у просторі. Діти опановують вміння сприймати величину, колір, форму предметів та об’єктів. Відбувається активний розвиток різних видів мовлення дошкільників.

Дидактичні ігри в поєднанні з LEGO- технологіями можна використовувати на різних заняттях та на різноманітну тематику залежно від мети.

Ще одним важливим видом ігрової діяльності дітей дошкільного віку є рухливі ігри.

Рухливі ігри є важливим засобом фізичного виховання дошкільників. Вони сприяють формуванню та вдосконаленню життєво необхідних рухів, зміцненню здоров’я  дитини, вихованню моральних та вольових якостей.

Рухливі ігри з конструктором LEGO є ефективним засобом для всебічного розвитку дітей. Швидка зміна обставин під час гри привчає дитину користуватися своїм руховим досвідом, спонукає бути активною.

Більшість рухливих ігор з LEGO доступні й корисні для дітей різного віку. Атрибути виготовлені із конструктора LEGO, доцільно також використовувати в іграх - естафетах та змаганнях під час фізкультурних свят чи розваг.

Важливе місце у формуванні ігрової компетенції ігрової компетенції дітей посідають самостійні вільні ігри дітей.

Вільна гра – це поведінка обрана дітьми самостійно, адже вони самі вирішують, коли, де і в який спосіб будуть грати. Це гра заради гри, яка виникає за ініціативою дітей.

У вільній грі дитина усвідомлює особливості взаємин між людьми, пізнає саму себе, свої можливості. Вільна гра з LEGO дає можливості дитині відчути насолоду від власної самостійності, експериментувати, фантазувати, задовольняти потребу у визнанні серед однолітків та дорослих.

Гра -  універсальний спосіб навчання і виховання дітей. Формування ігрової компетентності передбачає використання різних специфічних форм, методів та прийомів педагогічного керівництва ігровою діяльністю дошкільників.

Організовувати ігрову діяльність педагог може і у вигляді психолого-педагогічного проєктування. Під час впровадження цього проєкту використовуються різні методи і прийоми активізації ігрової діяльності дошкільників з метою реалізації навчальних, розвивальних та виховних завдань.

Наприклад, непряме керівництво грою дітей (без втручання) спрямоване на забезпечення ігрового та життєвого досвіду дітей через:

- спостереження; прогулянки; ігрові вікторини; бесіди та читання художньої літератури;

- розгляд ілюстрацій; образотворча та театралізована діяльність;

- проблемні ситуації; ігри з використанням LEGO – технологій.

Пряме керівництво – передбачає втручання педагога в гру, вхід в ігрові відносини з дітьми, де дорослий є активним учасником ігрової діяльності та шляхом звертань, порад, нагадувань, показу, пояснення та ін. опосередковано активізує пізнавальну активність та психічні процеси вихованців. Отже, формуючи систему розвиваючих і підтримуючих впливів на ігрову компетентність дітей, варто враховувати, що ігровий процес є одночасно простором найближчого розвитку дитини.

 

2.2.Висновки.

Широке використання гри у дошкільному дитинстві як потужного розвивального засобу дає змогу повною мірою визначити внутрішню логіку індивідуального розвитку кожної дитини.

Малюки в грі, не тільки пізнають світ, а й висловлюють до нього своє ставлення. Гра для дітей дошкільного віку є потужним розвиваючим та виховуючим засобом.

Реалізація  основним завдань освітнього напрямку «Гра дитини» сприяє реалізації завдань всіх освітніх напрямів БКДО. Використання у роботі з дітьми LEGO – технологій дозволяє за більш короткий час досягти  стійких позитивних результатів у навчанні та вихованні.

Завдяки іграм з використанням LEGO відбувається ефективний та всебічний розвиток сучасної дитини, як особистості, яка реалізує в грі свій життєвий потенціал. Ігри з LEGO сприяють розвитку активності, самостійності, творчої ініціативи, прагнення обирати на власний розсуд шляхи та засоби досягнення цілей.

Гра не має поняття часу, простору, її не можна виміряти, тому що вона розгортається за своїми законами і завжди починається з бажання дитини грати.

Сьогодення характеризується шаленим шляхом становлення нового суспільства як в технологічному, так і в соціальному планах. Така ситуація відбувається на життєзабезпеченні дитини – сучасні діти потребують урізноманітнення ігрової діяльності. Цим вимогам відповідає конструктор LEGO.

 LEGO – це яскрава, приваблива, багатофункціональна та універсальна іграшка, яка сприяє успішному формуванню ігрової компетентності дітей дошкільного віку та допомагає реалізувати  основні завдання БКДО за всіма освітніми напрямками.

Отже, у результаті роботи за методичною розробкою у вихованців:

- підвищився рівень пізнавальної активності та знань про предмети та явища навколишнього світу;

- сформовані уявлення про різні види ігрової діяльності, види та назви ігор в які можна грати;

- діти виявляють стійкий інтерес до конструктивної діяльності, зокрема, до конструювання конструктором LEGO та використовують створені моделі для реалізації ігрового задуму;

- знають та дотримуються правил поведінки у грі;

- удосконалені навички організації ігор з іншими дітьми за власним вибором;

- уміють налагоджувати партнерські стосунки завдяки веденню діалогу на основі ігрового задуму;

- проявляють допитливість, сміливість, ініціативу під час ігор.

2.3.Рекомендації:

Для ефективної реалізації основних завдань освітнього напрямку «Гра дитини» важливо вихователям дотримуватися таких основних рекомендацій:

- створювати сучасне та цікаве дітям ігрове середовище та умови спрямовані на формуванні ігрової компетентності на розвиток ігрових бажань дітей;

- розвивати власну педагогічну творчість та майстерність, збагачувати свої знання про різні ігрові ситуації та дії;

- допомагаючи становленню дитячих ігор, вихователь повинен приділяти увагу активізації творчих проявів дітей;

- використовувати різні форми, методи, засоби освітньої діяльності з розвитку ігрової компетентності дитини, зокрема LEGO – технології та Абетку засобів наведених у методичних рекомендаціях до БКДО (2021р.);

- звертати увагу на поєднання захоплюючого завдання та активної ігрової діяльності спрямованої на всебічний розвиток дітей дошкільного віку;

- активно сприяти розвитку психічних процесів та емоційно – вольової сфери дітей в ігровій діяльності.

Протягом дитинства діти повинні не лише набути знань, умінь, навичок, а й зміцнювати та зберігати фізичне, психічне здоров’я, бути морально адаптованими до соціального оточення.

Дорослий відіграє провідну роль у процесі передачі підростаючому поколінню життєво необхідного досвіду.

Дитина навчається та розвивається у грі, тому педагогам потрібно:

-        постійно підвищувати свій рівень знань і вмінь щодо організації ігрової діяльності дітей дошкільного віку;

-        удосконалювати вміння розв’язувати складні педагогічні ситуації під час ігрової діяльності;

-        розширювати обізнаність щодо методів і прийомів керівництва іграми;

-        володіти сучасними технологіями збагачення ігрової діяльності, зокрема, використовувати у своїй роботі LEGO – технології, які є ефективним помічником для формування ігрової компетентності та всебічного розвитку дітей дошкільного віку

 

3.Список використаних джерел

1.    Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) /Київ/2021 р.

2.    Методичні рекомендації до Базового компонента дошкільної освіти (Державного стандарту дошкільної  освіти). 2021 рік.

3.    Програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля» /Тернопіль/ 2017 р.

4.    Програма розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації «Безмежний світ гри з LEGO» /Київ/2016 р.

5.    Самодіяльні ігри дитини /Катерина Карасьова, Тамара Піроженко /Київ/ 2011 р.

6.    Інтернет ресурси:

-        https://westudents.com.ua/glavy/76298-syujetno-rolova-gra-yak-provdna-dyalnst-doshklnika.

-        http://sadik-marinka.in.ua

-        https://www.pedrada.com.ua/article/1552-didaktichn-gri-logko-matematichnogo-spryamuvannya-v-dnz

-        http://voichenkonatalia.blogspot.com/p/blog-page_95.html

-        https://vseosvita.ua/library/navcalni-ta-didakticni-igri-iz-lego-dla-ditej-doskilnogo-viku-12106.html

-        http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:7ww-lgmpIrUJ:balakliya-dnz1.edu.kh.ua/Files/downloads

-        https://sites.google.com/view/voloddnz

 

 

 

 

4.Додатки.

 Психолого-педагогічне проєктування

       дітей старшої групи

                        на тему:

 «Безмежний світ гри з LEGO»

( формування ігрової компетентності дошкільників шляхом використання елементів LEGO-технологій)




                    

Автор проєкту:                                             

Сало Людмила Володимирівна,  вихователь групи №4 старшого дошкільного віку 6 р.ж. КЗ Царичанського ДНЗ №5 «Вишенька», Царичанського району, Дніпропетровської області

 

Назва проєкту:                                             

 «Безмежний світ гри з LEGO»

(формування ігрової компетентності дошкільників шляхом використання елементів LEGO-технологій)

 

Тип проєкту:                                               

 освітній

 

Термін реалізації:                                        

5 днів

 

Навчальні компоненти:                           

 забезпечення всебічного (пізнавального, креативного, комунікативно-мовленнєвого,  інтелектуального, художньо-творчого,  фізичного та емоційно-чуттєвого) розвитку особистості дитини як активного учасника суспільного життя у майбутньому, де в основу взаємодії «дорослий-дитина» покладено підхід «навчання через гру».

 

Учасники проєкту:                                    

 вихованці групи №4 старшого дошкільного віку  6 р.ж. – 11 дітей.

 

Актуальність проєкту:                       

Серед всіх видів діяльності саме ігрова формує унікальні якості людини – здатність до свободи  вибору, автономність, сприяє розвитку   соціальної єдності. Повноцінна участь дитини в іграх збагачує життєвий та ігровий досвід дітей  та сприяє всебічному розвитку.  LEGO-технологія – дає змогу  реалізувати підхід   «навчання через гру». Ця педагогічна система використовує моделі реального світу і предметно-ігрове середовище навчання та   розвитку дитини. LEGO-технологія дає дитині змогу робити перші відкриття, досліджувати, експериментувати, пізнавати світ і себе в ньому, творити та імпровізувати досхочу.

 

Мета та завдання проєкту:                     

-        формувати ігрову компетентність дітей дошкільного віку засобами LEGO-      технологій; розкрити, зберегти та  розвинути внутрішній потенціал кожної   дитини, формувати її цілісний світогляд та збагачувати ігровий досвід засобами конструктора LEGO, розвивати креативний підхід до створення конструкцій та   здобувати знання в   сучасному потоці інформації, сприяти успішній  самореалізації в умовах майбутнього дорослого життя;

-        створити умови для ігрової діяльності дітей, для задоволення потреби дитини у   пізнанні яскравого й неповторного світу LEGO, його дослідженні, перетворенні   на свій розсуд та створенні власного;

-         формувати навички спільної ігрової діяльності, вміння співпрацювати, зокрема,  уміння працювати в парах чи групах, ділитися матеріалами, уміння вчитися у  своїх однолітків, дослухатися до їхніх ідей та пропонувати власні, уміння  аналізувати ідеї та обирати раціональніші, уміння розподіляти ролі та обов’язки;

-        формування цілісної системи уявлень дитини про світ людей, предметів, природи  і культури, вдосконалювати вміння використовувати набуті знання для  подальшого збагачення власного досвіду та їх творчого застосування в процесі гри та створення з деталей LEGO конкретних образів;

-        під час ігор сприяти розширенню активного словника, розвитку зв’язного   мовлення, комунікативних навичок, культури поведінки й налагодження доброзичливих взаємин з дорослими та однолітками;

-        збагачувати емоційний та чуттєвий досвід дитини, розвиток  сенсорного  

          сприйняття, формувати  уявлення про зовнішні властивості предметів:      

         форму,  величину, колір, положення у просторі;

-        розвивати творчу уяву, вміння мислити креативно, експериментувати,

          розмірковувати, висловлювати і обґрунтовувати власні судження, вміння  

          планувати свою діяльність;

       -  у процесі ігор сприяти розвитку основних психічних процесів 

         (сприймання,  пам'ять, увага, мислення, мовлення) та пізнавальних  

         здібностей (допитливість,    винахідливість, раціональність);

    -   розвивати дрібну моторику рук;

    -   сприяти особистісному зростанню кожної дитини як успішного громадянина, творця майбутнього.

 

Очікувальні результати:                       

1. Виявляють інтерес до предметів найближчого оточення, об’єктів і  явищ природного довкілля, світу  людей; намагаються передавати  отримані знання і враження в ігровій діяльності з конструктором.

2.Проявляють інтерес до експериментування з різними предметами, деталями конструктора LEGO  DUPLO під час різних видів ігор, обстежують запропонований матеріал, знаходять способи використання, викладають, зіставляють, порівнюють, групують, узагальнюють, складають ціле із частин.

3.Зацікавлено досліджують предмети з найближчого оточення, вирізняють властиві їм ознаки (колір, розмір, призначення, матеріал виготовлення тощо), дізнаються про нові характеристики вже відомих предметів.

4.Зростає мовна активність дітей в різних видах ігрової діяльності.

5.Використовують створені моделі для реалізації ігрового задуму.

6.Залюбки долучаються до колективного обігрування конструкцій разом з однолітками.

7.Проявляють допитливість, сміливість, ініціативу, пишаються власними досягненнями.

8.Сформовані правила норм поведінки під час колективних ігор.

9.Вступають у невимушену розмову з дітьми та дорослими під час гри з конструктором, підтримують доброзичливі дружні стосунки.     

 

Методичні консультації:                      

    Чередниченко Я. В. – директор  ЗДО №5  «Вишенька»

 

Опис проєкту:                                                               

Етап

                               Зміст роботи

      Термін

Мотиваційний

Спонукати дітей  та батьків до участі у проєкті; викликати бажання створити спільний проєкт (задум) та дізнатися щось нове.

Виявити наявний у дітей рівень знань, умінь і навичок, порівняння їх з програмовими завданнями проєкту.

Конкретизувати навчальні, розвивальні та виховні завдання  з різних розділів програми враховуючи вікові особливості дітей.

Визначити зміст і форми діяльності, спрямовані на реалізацію проєкту.

Викликати бажання ділитися своїми знаннями і вміннями в ході реалізації проєкту.

Діагностування для виявлення ігрових вмінь та здібностей дітей.

Бесіда «В які ігри ми граємо?»

Знайомство з конструктором LEGO.

Створення «Дерева цілей».

Протягом реалізації проєкту

Інформаційний

Сформувати систему знань, умінь та навичок про ігрову діяльність дітей, які необхідні для реалізації спільного проєкту та проявів творчості й фантазії.

Збагачувати і уточнювати знання дітей та їхніх родин з LEGO-конструювання та особливості ігрової діяльності дошкільників.

Розширення знань дітей через ігрову різноманітну діяльність.

Прищеплювати дітям корисні звички чемного поводження в колективі.

Проведення індивідуальної роботи з дітьми з даної теми.

Вчити правилам поведінки під час ігор.

Дібрати та систематизувати літературний матеріал.

Дібрати педагогічні прийоми і методи: спланувати бесіди, розгляд картин, читання художньої літератури, перегляд презентацій, дидактичні ігри, проблемні ситуації, дослідницько-пошукову роботу,  ігрові моменти, гра в парах, ігрові вікторини, сюжетно-рольові ігри, доручення  показ зразка при конструюванні моделей та ін.

 

Репродуктивний

Мета: Сприяти практичному засвоєнню набутих на попередніх етапах знань, умінь та навичок. Створити умови для послідовного перенесення отриманих знань та умінь в самостійну ігрову діяльність. Розширити ігрові можливості дітей.

 

 

 

 

 

Понеділок

1.    Бесіди «Які ігри я знаю?», «Як можна грати з LEGO конструктором?».

2.    Спостереження за іграми дітей молодшої групи.

3.    Сюжетно-рольова гра «Поїздка в країну іграшок».

4.    Словесна гра «Моя найулюбленіша гра».

5.    Відгадування загадок про іграшки.

1.    Проблемна ситуація «День без іграшок».

2.    Гра-емпатія «Я веселий Чарівник перетворюватися звик».

3.    Художньо-продуктивна діяльність (конструювання з  LEGO)«Частування для іграшок».

4.    Розгляд ілюстрацій «Хіба так граються?».

5.    Ігри з піском і водою..

Вівторок

1.    Слухання казки Г. Каменна «Пригоди старої ляльки».

2.    Пальчикова гра  з LEGO «Є у нас іграшки».

3.    Музично-дидактична гра «Що звучить?»

4.    Рухлива гра «Спіймай м’яч».

5.    Конструкторсько-будівельна гра з LEGO «Побудуй іграшку».

Середа

1.    Ігрова лотерея «У світі гри».

2.    Ляльковий театр «З іграшками ви дружіть».

3.    Настільно-друкована гра «Склади картинку».

4.    Вікторина рухливих ігор «З якої гри слова?».

5.    Хвилинка правил поводження у грі.

Четвер

1.    Дидактична гра «Можна – не можна».

2.    Ігрова ситуація «Запроси товариша до гри».

3.    Сюжетно-рольова гра «Магазин іграшок» (з використанням LEGO).

4.    Читання віршів А. Барто «Іграшки».

5.    Розвага «Кличе в коло гра весела».

 

П’ятниця

Узагальнений

Узагальнювати і систематизувати отримані знання навички та вміння набуті дітьми протягом попередніх етапів; спонукати застосовувати набуті знання у різних видах діяльності; заохочувати використовувати виготовлені моделі з конструктора LEGO під час різних видів  ігор.

Проаналізувати ігрову діяльність дітей з метою виявлення нових сюжетних ліній, ролей, ігрових дій.

Самостійна ігрова діяльність дітей, СХД, підсумкові бесіди з дітьми.

Спостереження різного характеру з метою узагальнення.

 

Творчий

Спонукати дітей застосовувати на практиці набуті знання, вміння та навички для самостійної реалізації творчого задуму; створити умови щодо проведення розваги «Свято гри з LEGO»; сприяти отриманню дітьми задоволення від партнерської взаємодії з дорослими під час спільної гри.

Конструювання з конструктора LEGO разом з батьками.

Проведення батьківського лекторію «Впровадження LEGO-технологій у роботу з дітьми дошкільного віку».

Консультації для батьків «Значення гри в розвитку і вихованні дитини», «Гра та іграшки в житті дитини».

Виставки дитячих робіт з LEGO.

Проведення розваги «Свято гри з LEGO».

 

Рефлексивно-оцінювальний

Залучати дітей до самооцінювання, виявлення спільних успіхів та здатність помічати успіхи однолітків та радіти їм.

Відібрати для подальшої роботи ті педагогічні методи і прийоми, які дали найкращі результати.

Здійснити «подорож у часі» у зворотному напрямі та провести бесіду з дітьми та їх батьками:

-З чого все почалося?

- Що вдавалося, а що ні?

- Що найбільше здивувало?

- Чого ми досягли?

- Що найбільше сподобалося конструювати з конструктора LEGO?

- В які ігри найбільше сподобалося грати?

- Чи сподобалось вам «Свято гри з LEGO»?

- Давайте пригадаємо, хто допомагав нам організувати свято?

- Яка гра є найулюбленішою?

- Ви б хотіли їм подякувати за допомогу?

- А як ми це зробимо?

«Концептуальне коло» (з дорослими): обговорення досягнень дітей, обмін думками та враженнями щодо ходу проекту та його впливу на міжособистісні стосунки в родині.

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


                                            



Немає коментарів:

Дописати коментар