Конспект інтегрованого заняття на тему: “Моя країна Україна”
Конспект інтегрованого заняття на тему: “Золота красуня Осінь”
Конспект інтегрованого заняття на тему: “Добрий друг наш світлофор”
Конспект інтегрованого заняття на тему: “Не рубай ялинку!”
Конспект інтегрованого заняття на тему: «День народження Лунтика»
Конспект інтегрованого заняття на тему: «Космос – це цікаво!»
Конспект інтегрованого заняття на тему: «Весна в гості завітала»
Конспект інтегрованого заняття на тему: «Великодня писанка»
Конспект інтегрованого заняття за освітніми лініями
“Дитина в соціумі” , «Мовлення дитини», “Дитина у світі культури” (художньо-продуктивна діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: “Моя країна - Україна”
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина в
соціумі»:формувати
знання про те,що ми український народ (українці), розмовляємо українською мовою
і живемо в Україні; ознайомлювати з жіночим українським національним одягом;
дати поняття про державні символи України.
Освітня лінія «Мовлення
дитини»:вчити
разом з вихователем описувати іграшку; відповідати на запитання дорослого;
вчити брати участь у колективній бесіді; активізувати словник дітей словами:
прапор, синьо-жовтий.
Освітня лінія «Дитина у
світі культури» (художньо-продуктивна діяльність – конструювання):вправляти дітей в умінні
розміщувати деталі конструктора LEGO вертикально, щільно одна до одної; спроруджувати
нескладні конструкції за показом дорослого; закріплювати навички розпізнавання
кольорів та поняття «один», «багато»; розвивати конструктивні здібності, дрібну
моторику рук, пам’ять, увагу, мислення; виховувати патріотичні почуття, любов
до України.
Матеріал: лялька Наталочка в українському національному
одязі; паперові елементи українського
національного одягу; конструктор LEGO DUPLO; кошики; зображення герба та прапора України;
аудіо запис державного гімну; заудіо запис веселої музики для гри.
Хід заняття:
Психогімнатика з LEGO “Доброго ранку”
-
Доброго ранку, сонце привітне!
Показують жовту цеглинку.
- Доброго ранку, небо
блакитне!
Показують синю цеглинку і
ставлять її на попередню.
- Доброго ранку, рослини
землі!
Показують зелену цеглинку
і ставлять її на попередню.
- Доброго ранку, тобі і
мені!
Червону цеглинку
ставлять поверх зеленої.
Ігровий момент
Чути стук у двері. З’являється лялька Наталочка
вбрана в український національний одяг.
-
Діти, до нас завітала маленька україночка, її ім’я Наталочка. Давайте
привітаємось з нею.
Розгляд ляльки та бесіда з дітьми
- Подивіться, яка Наталочка
гарна! А що в неї незвичайне? (Одяг)
- Наталочка прийшла
одягнена в український національний одяг. Із чого він складається?
- Що в Наталочки на голові?
- У що Наталочка взулася?
- Пропоную вам погратим у
гру «Я покажу, а ти назви».
Дидактична гра «Я покажу,
а ти назви»
Вихователь показує паперові елементи українського національного одягу, а
діти називають: сорочка-вишиванка, спідничка, фартух, чобітки, віночок.
Вихователь уточнює колір спідниці, чобіт тощо.
Бесіда «Наша країна»
- Наталочка хоче розповісти
вам про нашу країну. Діти, як називається наша країна?
- Всі люди, які живуть в
нашій країні вміють розмовляти українською мовою. Ми теж з вами вчимося
розмовляти українською мовою. В Україні живуть українці, вони тут народилися,
знають і люблять Україну. Ми з вами теж українці.
- Так як називається наша
країна?
- Якщо ми живемо в Україні,
то ми хто?
- Якою мовою ми
розмовляємо?
Фізкультхвилинка з LEGO
Ми цеглиночки візьмемо
Руханку дружньо проведемо.
Блакитна в ручках – покружляєм,
З жовтою поприсідаєм.
Блакитна в ручках – політаємо, як птах.
Вже жовту брати час, бо робота є у нас.
Дидактична гра «Державні
символи України»
-
Діти, у кожної країни є державні символи. Це герб, прапор та гімн.
Діти розглядають герб.
- Герб - це символ влади. Тризуб нагадує маму, тата
й дитину. Вони символізують силу, любов, мудрість.
- Гімн – найголовніша пісня
України. Вона має назву «Ще не вмерла Україна». Слухати цю урочисту пісню
потрібно стоячи. Послухайте гімн України.
Звучить гімн України, діти слухають стоячи.
Діти розглядають прапор України.
- Прапор – символ
незалежної держави. На прапорі дві смуги – жовта та блакитна. Блакитний – колір
чистого, мирного неба. Жовтий – колір пшениці, сонця, хліба.
Гра з LEGO-цеглинками
- Тепер ми з Наталочкою
перевіримо, як ви запам’ятали кольори державного прапора України.
На столі кошик з жовтими та блакитними цеглинками LEGO. Вихователь пропонує дітям бути уважними і коли в неї в руках буде жовта цеглинка, виконувати такі
рухи під музику: жовта – пшениця, поле (присісти), блакитна – небо (руки до
гори, покружляти).
Мотивація
- Діти, а давайте зробимо
із цеглинок LEGO прапор України, щоб показати Наталочці, що ми справжні
патріоти.
- Цеглинки яких кольорів ми
будемо використовувати?
Розгляд зразка, показ
виконання роботи та пояснення дітям
-
Для того, щоб зробити прапор із конструктора LEGO нам знадобляться лише дві
цеглинки. Спочатку я беру жовту цеглинку, потім зверху неї прикріплюю блакитну.
Мій прапор готовий.
Пальчикова
LEGO-гімнастика
Перед дітьми на столі
лежать дві цеглинки LEGO. Діти опускають на цеглинку спочатку кулачок, потім
долоню ребром на цеглинку, потім пряма долоня на цеглинці. Робити правою, лівою
рукою, потім синхронно.
Самостійна робота дітей
Діти працюють, вихователь
з лялькою Наталочкою надає індивідуальну допомогу дітям.
Огляд робіт
- Молодці, діти! Скільки у
нас було прапорів? (Один)
- А тепер скільки стало?
(Багато)
Підсумок заняття:
- Про що ми сьогодні з вами говорили?
- Які символи України ви запам’ятали?
- Які кольори має наш прапор?
- Ви всі молодці! Наталочці дуже сподобалося проводити час
з вами, але їй вже час повертатися. Скажімо їй «До побачення, Наталочко!»
Конспект інтегрованого
заняття за освітніми лініями “Дитина у природному
довкіллі” , «Мовлення дитини», “Дитина у світі культури” (художньо-продуктивна
діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: “Золота красуня Осінь”
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина у
природному довкіллі»: формувати у дітей уявлення про пори року, їх
послідовність; ознайомити з характерними ознаками осені; продовжувати
закріплювати знання дітей про зміни в природі восени; конкретизувати й
узагальнити уявлення дітей про фрукти.
Освітня лінія «Мовлення
дитини»: учити
сприймати і розуміти зміст сюжетної картини; продовжувати формувати вміння
вихованців відповідати на запитання; вчити дітей утворювати від заданих слів
зменшувально-пестливі форми; збагачувати словниковий запас дітей; вчити
розуміти та вживати узагальнюючі слова.
Освітня лінія «Дитина у світі культури»
(художньо-продуктивна діяльність – конструювання): навчати конструювати
дерева з LEGO- конструктора за зразком педагога; формувати у дітей стійкий
інтерес до конструктивної діяльності, бажання творити; закріплювати знання про
назви кольорів; розвивати вміння орієнтуватися у просторі; розвивати дрібну
моторику рук, спостережливість, концентрацію
уваги, пам’ять, мислення; виховувати вміння працювати в колективі, дбайливе
ставлення до природи та естетичне почуття краси природи восени.
Матеріал: конструктор LEGO DUPLO; кошики; сюжетна картина
на тему «Осінь»; аудіо запис шуму дерев в лісі; предметні картинки «Фрукти»;
дзвінок; аудіо запис П. Чайковського «Осінні пісні»; вірш К. Перелісної «Золота
осінь».
Хід заняття:
Психогімнатика з LEGO “Гарний настрій”
Діти збираються до кола.
- Доброго ранку, діти! Я
дуже рада вас бачити, рада, що ми сьогодні зібралися разом! Давайте дізнаємось
з яким настроєм ви прийшли до дитячого садочка. Зробіть це за допомогою
цеглинок LEGO. Жовта цеглинка – гарний настрій, а синя – поганий. Оберіть
цеглинки!
Діти обирають цеглинки.
-
Яких цеглинок більше? Яких менше? Отже, діток з гарним настроєм більше. А
діткам з поганим настроєм ми допоможемо його підняти. Давайте візьмемось всі за
ручки та посміхнемось одне одному, передаючи гарний, теплий та сонячний
настрій.
Ігровий момент
-
Дітки, сьогодні вранці, коли я йшла до дитячого садка, напустився вітерець,
який приніс мені оцей кленовий листочок. Як ви гадаєте, чому він називається
кленовим листочком?
- Але цей листочок не
простий, а чарівний. Якщо ним змахнути три рази та промовити «1,2,3, листячко,
нам чудеса твори», то щось з’явиться
у нашій групі. Я зараз змахну листячком три рази, а потім ви на хвилинку
заплющите очі, а коли відкриєте їх, то побачите, що ж з’явилося.
- Давайте разом скажемо:
«Один, два, три, листячко, нам чудеса твори!»
Діти заплющують очі, а
вихователь виставляє сюжетну картину на тему «Осінь».
Розгляд картини та бесіда за її змістом
-
Погляньте на картину. Як ви вважаєте, яка пора року зображена на картині?
-
Так, це осінь. Ось послухайте віршик про осінь.
В парках і садочках,
На доріжки й трави,
Падають листочки
Буро-золотаві.
Де не глянь – навколо
Килим кольористий,
Віти напівголі
Й небо синє, чисте.
Метушні немає,
Тиша й прохолода –
Осінь золотая
Тихо-ніжно ходить. (К. Перелісна)
- Якого кольору листя на
деревах, зображених на картині?
- Якою стала трава?
- Якого кольору небо?
- Як одягнуті люди
зображені на картині? Чому вони стали
тепліше одягатися?
- Діти, осінь – чудова та
щедра пора року. Тому що саме восени
люди збирають урожай.
Дидактична гра «З якого дерева плід?»
-
З яблуні збирають урожай … чого? (Яблук)
-
З сливи збирають урожай … чого? (Слив)
-
З груші збирають урожай … чого? (Груш)
-
З персика збирають урожай … чого? (Персиків)
-
З абрикоси збирають урожай … чого? (Абрикосів)
-
А як можна одним словом назвати яблука, сливи, груші, персики та абрикоси?
-
Чому їх називають фруктами?
-
Правильно, тому, що фрукти ростуть на деревах у саду.
Після кожної правильної відповіді, вихователь виставляє зображення з
відповідним фруктом.
Фізкультхвилинка з LEGO
Вирішили ми відпочивати,
Будем з «LEGO» танцювати,
Жовта – тупаєм, кружляє,
Всі дружно спочиваєм.
А зелена – присідаєм,
Й руки вгору піднімаєм.
Червону тримаю я –
Плескає вся дітвора.
В кошик цеглиночки складемо,
Працювати всі почнемо.
Дидактична гра «Лагідні
слова»
Діти мають утворити зменшувально-пестливі форми іменників.
-
Лист – листочок;
-
Ліс – лісочок;
-
Кущ – кущик;
-
Хмара – хмаринка;
-
Гриб – грибочок;
-
Дощ – дощик;
-
Вітер – вітерець.
Після кожної правильної відповіді вихователь дзвонить у дзвіночок.
Дидактична гра з LEGO «Осінь листя розкидала»
Вихователь ділить дітей на 3-4 команди по 2-3 дитини. Кожна команда отримує
один кошик (зеленого, жовтого, червоного та помаранчевого кольорів). Потім по всій
груповій кімнаті розташовує цеглинки LEGO зеленого, жовтого, червоного та помаранчевого
кольорів відповідно.
- Діти, осінь захотіла
погратися з вами та розкидала осіннє листячко у вигляді цеглинок LEGO по нашій груповій
кімнаті. Вам потрібно зібрати його, але ви збираєте тільки того кольору
цеглинки (листячко), якого ваша корзинка. Подивимось, чия команда швидше
впорається.
Діти збирають цеглинки під веселу музику.
- Якого кольору «листячко»
ви збирали?
- А ви якого?
- Молодці, діти!
Мотивація
Вихователь пропонує дітям на згадку про осінню пору збудувати осінні
дерева.
Розгляд зразка, показ
виконання роботи та пояснення дітям
- Діти, давайте розглянемо,
з яких деталей конструктора складається
дерево?
- Вірно, з цеглинок різного
розміру та кольору.
- Зверху одна маленька
цеглинка – це верхівка дерева.
- А стоїть дерево на
кубику.
- Якого кольору деталі LEGO я використала в
будівництві свого дерева?
Пальчикова
LEGO-гімнастика
-
Перш ніж приступити до роботи, трішки відпочинемо.
Діти беруть по одній цеглинці в кожну руку, стискають та розтискають
кулачок.
Ця цеглинка – фантазер
Та чудовий масажер.
Візерунчастий бочок
Розвиває кулачок.
Міцно ти її здави,
Свою силу прояви.
Самостійна робота дітей
Педагог контролює процес роботи кожної дитини, слідкує за правильною
поставою, допомагає дітям у яких виникли труднощі у виконанні роботи. Під час
роботи лунає тиха музика «Осінні пісні» П.Чайковського.
Огляд робіт
Після закінчення робіт, всі дерева виставляються на стіл. Звучить шум
листя.
Підсумок заняття
-
Діти, у вас вийшов цілий ліс. Чуєте, як шелестить листячко на деревах?
-
Про яку пору року ми говорили?
-
Які дерева конструювали?
-
З чого ми конструювали дерева?
-
Молодці, діти!
Конспект інтегрованого
заняття за освітніми лініями “Особистість дитини” (безпека
життєдіяльності) , «Мовлення дитини», “Дитина у світі культури” (художньо-продуктивна
діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: “Добрий друг наш світлофор”
Програмовий зміст:
Освітня лінія
«Особистість дитини» (Безпека життєдіяльності):формувати початкові
елементарні знання правил дорожнього руху; вчити розрізняти проїжджу частину
дороги, тротуар; розуміти значення червоно, жовтого, зеленого сигналів
світлофору для пішоходів та машин, призначення пішохідного переходу.
Освітня
лінія «Мовлення дитини»: вчити дитину вести діалог і розуміти мовлення
звернене до неї, відповідати на запитання, пояснювати; збагатити словниковий запас.
“Дитина у світі культури”
(художньо-продуктивна діяльність – конструювання): учити дітей конструювати
нескладну модель із LEGO-конструктора за зразком педагога; закріплювати
вміння з’єднувати цеглинки; формувати сенсорні основи сприйняття; розвивати
наочно-дійове та образне мислення; розвивати координацію рухів під час гри
«Уважний світлофор»; розвивати увагу, спритність, дрібну моторику рук, пам'ять,
мислення; виховувати усвідомлене ставлення до правил безпечної поведінки на
дорозі, вміння своєчасно реагувати на сигнал.
Матеріал: конструктор LEGO DUPLO;
кошики; ілюстрація «Світлофор на перехресті».
Хід заняття:
Психогімнатика
«LEGO-привітання»
Станьмо, діти всі ми в
коло,
LEGO візьмемо до рук.
Привітаймо все навколо,
І постукаєм тук-тук.
Цеглинка, що на сонце
схожа,
Шле сонечку вітання.
А з хмаринкою привітатись
допоможе
Нам, цеглинка синя.
А червона наче вогник,
Гарний настрій нам дає.
LEGO ми складемо в кошик
Та заняття почнемо своє.
Ігровий момент
-
Діти, до нас сьогодні на заняття завітає гість. Хто саме, ви дізнаєтесь,
якщо відгадаєте загадку.
В нього на чотири боки
Є по три кругленькі ока.
Ними світить недаремно.
Як подивиться зеленим -
Йди скоріше не зівай!
Світить жовтим – зачекай,
А червоний – стій! Не
йди!
Щоб не сталося біди.
(Світлофор)
З’являється світлофор побудований із цеглинок LEGO.
-
Так, діти, це світлофор. Давайте
привітаємось з ним.
-
Діти, світлофор прийшов до нас в гості, щоб подивитися, як ми з вами знаємо
правила дорожнього руху і чи завжди їх виконуємо.
Розгляд ілюстрації «Світлофор на перехресті» та
бесіда з дітьми
-
Діти, світлофор усім потрібен, адже саме завдяки йому ми можемо безпечно
переходити проїжджу частину дороги, по якій їздить транспорт. Світлофор
розмовляє з нами своїми вогниками-сигналами.
-
Діти, якого кольору бувають сигнали світлофора?
-
Скільки всього є сигналів у світлофора?
-
А ви знаєте, що означає кожен колір світлофора?
-
Червоний значить небезпека, жовтий колір – зачекай, а зелений – можна йти.
-
Діти, чи помічали ви коли-небудь біля світлофора на дорозі білі смужки?
-
Що це за смужки?
-
Так, це пішохідний перехід. Якщо людям треба перейти дорогу, то вони йдуть
лише по цьому переходу.
-
На що схожі смужки, що позначають пішохідний перехід?
-
Так, за це його і прозвали «зеброю».
-
Діти, погляньте, які машини зображено на картинці? (Легкова, вантажівка,
автобус).
-
Що перевозить вантажівка?
-
А автобус?
-
Малята, чи можна гратись поблизу дороги, де їздить транспорт?
-
Чому не можна?
-
А де можна гратись?
Фізкультхвилинка LEGO «Уважний світлофор»
Вихователь підіймає над
головою зелену цеглинку. Діти можуть рухатися, бігати, стрибати. Вихователь
підіймає над головою жовту цеглинку – діти повинні уповільнити рух. Вихователь
підіймає червону цеглинку – діти повинні завмерти на місці.
Дидактична гра «Запитання від світлофора»
-
Діти, я зараз буду задавати вам дуже
важливі запитання. Ви уважно слухайте та відповідайте.
-
Як називається частина вулиці, де їздять машини? (Дорога)
-
Як називається частина вулиці, де ходять люди? (Тротуар)
-
Як називається людина, яка керує машиною? (Шофер)
-
Як називається людина, яка йде по тротуару? (Пішохід)
-
Які машини їздять по дорозі? (Легкові, вантажні і т.д.)
-
Де можна переходити дорогу? (По пішохідному переходу)
-
На який сигнал світлофора можна переходити дорогу? (Зелений)
-
А на який сигнал світлофора переходити дорогу не можна? (На червоний)
Мотивація
-
Дітки, давайте збудуємо світлофори із цеглинок LEGO та з їх допомогою
розкажемо діткам інших груп про правила дорожнього руху.
Розгляд зразка, показ
виконання роботи та пояснення дітям
- Якого кольору цеглинки
LEGO ви будете використовувати?
- Цеглинка якого кольору
буде першою? Другою? Третьою?
Пальчикова
LEGO-гімнастика
Пальчик, пальчик – тук,
тук, тук,
По цеглинці – тук, тук.
Плесни, плесни – раз,
два, три,
Ти цеглиночку бери.
Її другу передай
Гру спочатку починай.
Самостійна робота дітей
Вихователь здійснює індивідуальну допомогу дітям при виконанні роботи.
Підсумок заняття
- Всі ви молодці! Збудували
гарні світлофори.
- То ж скажіть, де треба
переходити дорогу?
- На який сигнал
світлофора?
- На який сигнал світлофора
дорогу переходити не можна?
- Що означає жовтий сигнал
світлофора?
- Діти, світлофор дуже
задоволений вами, але йому вже час до інших діток, розказати їм про правила
дорожнього руху.
- Давайте скажемо йому «До
побачення!»
Конспект інтегрованого
заняття за освітніми лініями «Дитина у природному довкіллі», «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі культури»
(художньо-продуктивна діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: “Не рубай ялинку!”
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»: розширити знання дітей
про те, чому не можна зрубувати ялинки та сосни на новорічні свята, а треба їх
берегти, яку користь для оточуючої природи приносять ялинки та сосни; вчити
дбайливо ставитися до природи; формувати у дітей правильне відношення до
об’єктів природи; навчити розрізняти ялину та сосну.
Освітня лінія «Дитина в соціумі»:уточнити і закріпити
знання дітей про Новорічне свято, його значення; дати уявлення про доцільність
використання штучної ялинки та сосни на новорічні свята; закріпити знання дітей
про традиції пов’язані із святкуванням Нового року.
Освітня лінія «Мовлення дитини»:удосконалювати вміння
дітей відповідати на запитання; спонукати складати описову розповідь під час
розглядання сюжетної картини; розвивати зв’язне мовлення та словниковий запас
словами «штучна», «хвоя»; розвивати бажання слухати один одного, висловлювати
власну думку.
Освітня лінія «Дитина у
світі культури» (художньо-продуктивна діяльність – конструювання): формувати узагальнені
уявлення про об’єкти конструювання, способи створення цілого з частин;
розвивати навички просторової орієнтації в процесі розміщення деталей
конструктора відносно одне одного; закріпити знання кольору і форми; розвивати
дрібну моторику рук, практичну вправність, пам'ять, увагу, мислення; виховувати
бажання робити добрі справи, оберігати природу, співчуття до природи, вміння
аналізувати та робити висновки про погане та хороше; виховувати інтерес до
конструювання з конструктора LEGO.
Матеріал: конструктор типу LEGO
DUPLO; кошики для конструктора; іграшка Зайчик; ілюстрації «Сосна», «Ялинка»;
картинки із зображенням гілочки сосни та ялинки; шишки ялинки та сосни; сюжетна
картина на тему «В лісі»; презентація на тему «Новий рік»; ноутбук та
мультимедійна дошка; предметні картинки (ялинка, сніг, гірлянда, Дід Мороз,
Снігуронька, подарунки, ялинкові прикраси, кіт, парасолька, лінійка, метелик,
квітка, велосипед, сонцезахисні окуляри).
Хід заняття:
Психогімнатика
«Постукаємо цеглинками LEGO»
Діти стоять у колі, в
руках тримають цеглинки LEGO червоного та синього кольорів.
-
Доброго ранку, дівчатка! (Дівчатка стукають цеглинка об цеглинку)
-
Доброго ранку, хлопчики! (Хлопчики стукають цеглинка об цеглинку)
-
Доброго ранку, ті у кого сьогодні чудовий настрій! (Всі діти стукають
цеглинка об цеглинку).
Ігровий момент
-
Діти, до нас сьогодні завітав гість, а хто саме, ви дізнаєтесь, якщо
відгадаєте загадку.
Довговухий
по стрибайчик,
Відгадайте,
хто це? (Зайчик)
-
Так, ви відгадали, це зайчик.
-
Виходь, зайчику, до нас, не бійся. Чому ти такий сумний?
-
Діти, я прийшов до вас благати про допомогу. Адже, там, де я живу, жити
стало неможливо. Мій ліс, моя
домівка…його вирубують. З кожним роком на святкування Нового року, все менше й
менше ялинок залишається у лісі. І я хвилююсь, що їх скоро не залишиться, що
всі ялинки зникнуть. Не буде де й сховатися від ворогів.
-
Не хвилюйся, зайчику, ми з дітками спробуємо тобі допомогти.
Розгляд ілюстрацій та бесіда з дітьми
-
Яке свято наближається?
-
Сьогодні ми з вами поговоримо про новорічні дерева. Ви здогадалися, про які
дерева піде мова?
-
Як ви гадаєте, чому ці дерева назвали новорічними?
Педагог пропонує
порівняти ялинку та сосну.
-
Сосна і ялинка схожі одна на одну. Чому?
-
Так, у них є голки і вони цілий рік зелені. А щоб ніколи не плутати ці
дерева, запам’ятайте приказку:
Коротка
голка, то ялинка,
А
довга голка – то сосна.
-
Голочки ялинки і сосни називаються хвоя.
-
Погляньте на ці дві картинки. На якій з них зображено гілку сосни? А на якій
гілка ялини?
-
Чому ви так вирішили?
-
Ростуть ялина і сосна повільно. З шишок, які впали на землю, висипається
насіння. Ось шишка ялини, а це шишка сосни. (Показ).
-
Як ви гадаєте, кому потрібні ялинки та сосни?(роздуми дітей).
Розгляд та опис сюжетної
картини «В лісі».
-
Де ростуть гриби?
-
На чому гніздяться птахи?
-
Де білки влаштовують свої будинки?
-
Чому зайчикам взимку холодно та голодно?
-
Що вони шукають під кущами?
-
Під соснами ростуть гриби, на гілках гніздяться птахи, білки влаштовують у
дуплі свої будинки. Взимку зайчикам холодно та голодно, тому вони ховаються під
кущами і ялинками та їдять хвою.
Показ презентації «Новий рік»
-
Новий рік – це свято чарівництва, чудес і виконання бажань. Сама довгоочікувана гостя цього свята – це
звичайно ж ялинка. На Новий рік прийнято прикрашати ялинку різнокольоровими
іграшками, кулями, гірляндами. І ось коли ялинка прикрашена, всі діти чекають
новорічного чарівництва. А чудові справи на Новий рік творить добрий Дідусь
Мороз. Він живе у крижаному палаці і приїжджає до нас на свято на санях, які
везуть новорічні олені. Дід Мороз приходить на свято з величезним мішком
подарунків. А допомагає йому внучка Снігуронька. І ось, коли настає Новий рік,
всі дітлахи вбираються в новорічні костюми і танцюють біля ялинки. В кінці
свята Дідусь Мороз роздає дітям подарунки. Але на цьому дива не закінчуються.
Не забудьте і ви заглянути під свою новорічну ялинку.
Фізкультхвилинка «Ялинка»
-
Дітки, давайте тепер трішки пограємось із зайчиком, розважимо його.
Ой
ялинко зелененька,
Ти
була колись маленька.
Діти присідають і
витягують руки вперед
А
тепер ти ось така
І
висока і струнка.
Діти поступово
піднімаються на ноги, стають на носочки і піднімають руки вгору
Ось
така, ось така
І
висока, і струнка.
Діти, тримаючи руки
вгорі, роблять нахили вліво-вправо
Швидко
ти набралась сили:
Сонце,
дощ тебе ростили.
Діти ставлять руки на пояс
та обертаються навколо себе
Сірий
зайчик для забав
Під
ялинкою стрибав.
Для
забав, для забав
Під
ялинкою стрибав.
Діти ставлять руки на
пояс та стрибають на обох ногах
Біля
тебе ми, ялинко,
Заспіваєм
пісню дзвінко,
Діти беруться за руки та
ходять по колу
Візьмем
руки у бочок,
Затанцюєм
гопачок.
У
бочок, у бочок,
Затанцюєм
гопачок.
Діти ставлять руки на
пояс та виставляють ногу на п’ятку. (Г. Демченко)
Дидактична гра «Новий
рік»
Із запропонованих картинок обрати ті, які стосуються
Нового року.
Картинки:
Ялинка
Кіт
Сніг
Парасолька
Гірлянда
Лінійка
Дід Мороз
Метелик
Снігуронька
Квітка
Подарунки
Велосипед
Ялинкові прикраси Сонцезахисні
окуляри
Мотивація
-
Діти, як ви вже знаєте, зустріч Нового року традиційно у багатьох людей
пов’язана із зеленими красунями – ялинкою та сосною. Де беруть люди ці дерева?
-
Так, одні люди самі зрубують дерева, а інші купують. А як дерева
потрапляють на продаж?
-
Їх теж зрубують і приносять з лісу. Проте, ми рідко замислюємось над тим,
що наше бажання прикрасити живим деревом домівку, завдає природі величезної
шкоди.
-
А як можна зберегти ялинки та сосни на новорічні свята?
-
Зараз у світі все стараються зробити люди, аби хоч трохи уберегти природу і
ліс. І для того, щоб помилуватися красою ялинки на новорічне свято, не
обов’язково її рубати. Можна купити штучну. Ми в дитячому садочку теж
використовуємо штучну ялинку, щоб не рубати ялинку в лісі.
-
Пропоную, діти, зробити багато ялинок з конструктора LEGO та подарувати їх
зайчикові, щоб він не сумував та не хвилювався за свої ялинки в лісі.
Розгляд зразка, показ
виконання роботи та пояснення дітям
- Якого кольору ялинка?
- Але ми будемо
використовувати цеглинки LEGO не тільки зеленого кольору. Ми будемо будувати
різнокольорові ялинки, уже святково вбранні до свята Нового року.
Пальчикова гімнастика з
LEGO
Ми цеглинки в руки взяли,
З ручки в ручку
переклали.
Потім міцно затискаєм,
Руки вгору піднімаєм.
З LEGO будемо ми грати,
Своїм ручкам допомагати.
LEGO в руки будем брати,
Між долоньками катати.
Самостійна робота дітей
Діти працюють під спокійний музичний супровід. Вихователь надає
індивідуальну допомогу дітям.
Виставка дитячих робіт
- Погляньте, які чудові
ялинки у нас вийшли. Просто красуні. Вам подобається?
- Наші ялинки всі разом
утворили справжній ліс із штучних
ялинок. Ці ялинки можна використовувати для святкування Нового року. Тепер ми
можемо бути впевнені, що допомогли зайчику та іншим звірям в лісі. Зберегли їх
будинок і наше свято не залишиться без красуні ялинки.
Підсумок заняття
- Ось послухайте віршик:
Щоб ялинок не рубати,
Треба штучні купувати.
Можна гілочку придбати,
І гарнесенько прибрати.
І маленькі ці ялинки
Будуть завжди веселики.
- Зайчику, ми тобі
обіцяємо, що не будемо рубати в лісі ялинок, а будемо використовувати лише
штучні ялинки. Так, діти?
- Діти, зайчик дуже дякує
вам за допомогу. Йому вже час повертатися додому. Скажімо йому «До побачення!»
Діти прощаються, зайчик йде.
- Діти, вам сподобалося
допомагати зайчику?
- Які ялинки ви будете
використовувати для святкування Нового року?
Конспект інтегрованого
заняття за освітніми лініями «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини»,
«Дитина у світі культури» (художньо-продуктивна діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: «День народження Лунтика»
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина в
соціумі»: дати
дітям знання про свято – День народження; учити дітей правилам етикету,
пов’язаних із святкуванням Дня народження; учити висловлювати побажання із
щирою посмішкою; продовжувати вчити дітей передавати у грі прості побутові
ситуації та отримувати задоволення в суспільних відносинах; формувати уявлення
про те, що гарний настрій оточуючих товаришів залежить від зусиль і бажань
кожного.
Освітня лінія «Мовлення
дитини»:
продовжувати формувати вміння дітей складати за допомогою дорослого невеликі
порівняльні розповіді; розвивати вміння відповідати на запитання за змістом
сюжетних картин; учити вживати
звертання, слова ввічливості; розвивати вміння висловлювати свою думку; сприяти
спілкуванню з однолітками відповідно до етичних норм.
Освітня лінія «Дитина у
світі культури» (художньо-продуктивна діяльність – конструювання): продовжувати вчити дітей
конструювати з конструктора LEGO; вчити споруджувати конструкції за власним
задумом; розвивати вміння працювати індивідуально і в колективі, встановлюючи
доброзичливі взаємини з однолітками; розвивати гарні манери, творчу уяву,
естетичний смак; виховувати культуру поведінки.
Матеріал: конструктор LEGO DUPLO;
кошики для конструктора; аудіо запис телефонного дзвінка; запис діалогу з
Лунтиком; іграшка Лунтик; порівняльні картки «На Дні народження»; сюжетна
картина «Правила поведінки за столом»; повітряна кулька.
Хід заняття:
Психогімнатика
з LEGO «Доброго ранку!»
Діти з вихователем стоять
у колі. В кожного в руках цеглинка LEGO жовтого, синього, зеленого або
червоного кольору.
Вихователь промовляє
слова:
Доброго ранку, сонце
привітне!
Діти, у яких в руках жовта цеглинка, піднімають
руки вгору
Доброго ранку, небо
блакитне!
Діти, у яких в руках синя цеглинка, піднімають
руки вгору
Доброго ранку, рідний наш
дім!
Піднімають червону цеглинку
Доброго ранку, діткам
усім!
Піднімають зелену цеглинку
Ігровий момент
Діти стоять на килимі,
відбувається телефонний дзвінок. Вихователь бере слухавку та ставить телефон на
гучний зв'язок.
-
Алло!
-
Алло! Добрий день! Мені потрібні діти молодшої групи «Капітошки».
-
Так, Ви туди потрапили. А хто це телефонує?
-
Це Лунтик. У мене сьогодні День народження. Я запрошую вас до себе в гості.
Бабуся Капа приготувала вам смачні
гостинці.
-
Добре, скоро будемо! До зустрічі!
-
До зустрічі!
-
Діти, підемо на День народження до Лунтика?
-
Але спочатку згадаємо правила поведінки в гостях, за столом, як потрібно
вітати та що побажати імениннику на День народження.
-
Послухайте вірш.
Читання вірша та бесіда за порівняльними картками
«На Дні народження»
В гості не запізнюйся
У Сірка сьогодні свято –
День народження Сірка.
Час би і гостей
частувати.
Всі чекають П`ятачка.
Ось нарешті він з`явився.
Гості вражені були,
Не пробачився, усівся
До смачного за столи.
Якщо кличуть на гостини –
Треба не баритися,
У призначену годину
З друзями зустрітися. (С.
Гарбуз)
- Діти, чи можна
запізнюватися, коли вас чекають в гості?
- А якщо вже вийшло так, що
ви запізнилися, що потрібно зробити?
- Правильно, потрібно
вибачитися.
Вихователь демонструє
дітям картки на тему «На Дні народження».
-
Діти, коли ви приходите в гості, що потрібно зробити спочатку?
-
Так, діти, потрібно привітатися.
-
Погляньте на картинки. Як дівчатка дарують подарунки?
-
Хто з них правильно дарує? Чому?
-
Як хлопці приймають подарунки?
-
Хто з хлопців вдячний за подарунок?
-
Як ви подаруєте Лунтику подарунок?
-
Правильно, подарунки потрібно дарувати з посмішкою і дивлячись у вічі.
Дидактична гра «Правила поведінки за столом»
-
Давайте згадаємо правила поведінки за столом.
-
Перед тим, як сідати за стіл, що потрібно зробити?
-
Правильно, потрібно вимити руки з милом.
Вихователь виставляє
сюжетну картину «Правила поведінки за столом».
Подивіться, діти,
Як себе вести не можна.
Балощі діток,
Перетворять на свинок.
1. Так, не можна
спиратися ліктями на стіл, та не можна нахилятися над тарілкою.
2. Не тягнутися через
увесь стіл, якщо потрібно щось дістати, слід когось попросити, щоб передали.
3. Не розмовляй із повним
ротом. Не крутися та не махай руками.
4. Їсти слід не
поспішаючи. Кусати невеликими шматочками.
5. Користуватися
серветкою.
6. Не гойдатися на
стільці.
7. Побажати всім «Приємного
смаку» та після їжі не забути сказати «Дякую!»
Фізкультхвилинка «Коровай»
Діти утворюють коло, одна дитина виконує роль
Лунтика усередині.навколо неї ходять і співають, роблячи відповідні рухи до
слів пісні.
На Лунтика іменинни
Ми пекли коровай,
Коровай, коровай,
коровай!
Отакої низини,
Отакої вишини,
Отакої ширини,
Отакої вузини.
Після цього опускають руки і крутяться або
плескають.
Коровай, коровай,
Кого хочеш вибирай!
«Коровай» вибирає кого хоче і все повторюється
спочатку.
Дидактична гра «Чарівна кулька»
-
Діти, коли ми прийдемо в гості до Лунтика, що найперше йому скажемо?
-
Так, привітаємось.
-
Що ж ми скажемо Лунтику після привітання?
-
Молодці! А тепер давайте згадаємо, що гарне та добре можна побажати
Лунтику. А допоможе нам згадати, як це робиться «чарівна» кулька.
Діти передають одне
одному «чарівну» кульку та висловлюють свої побажання.
Мотивація
-
Діти, День народження – це особливе свято для кожного. У цей день збираються найближчі люди, щоб
порадіти разом з іменинником. Ось і нас Лунтик запросив до себе на День
народження, щоб ми разом з ним пораділи на його святі.
-
А що ж ми будемо дарувати Лунтику?
-
Пропоную кожному зробити подарунки для Лунтика із конструктора LEGO.
Розгляд зразка, показ
виконання роботи та пояснення дітям
- Погляньте який подарунок
я зроблю для Лунтика.
- Я буду використовувати деталі
LEGO різного кольору, щоб мій подарунок вийшов яскравим та приніс Лунтику
гарний настрій.
- А які подарунки, діти, ви
хочете зробити для Лунтика?
- Але спочатку приготуємо
наші пальчики до роботи.
Пальчикова гімнастика
«Долоня-кулак»
Почергово то ліву, то
праву руку стискати в кулак.
Разом зробимо ось так:
То – долоня, то – кулак.
Ще раз так і ще так:
Ще долоня, ще кулак.
Самостійна робота дітей
Діти конструюють за задумом. Вихователь надає індивідуальну допомогу.
Обговорення робіт
- Що ти,…,зробив для
Лунтика?
- А ти,…, що подаруєш
Лунтику?
Всі діти пояснюють та обговорюють свої подарунки Лунтику.
Підсумок заняття
Вихователь пропонує дітям привести себе до ладу, адже вони йдуть у гості, то
ж мають гарно, охайно виглядати. Усі
підходять до дзеркала, чепуряться, перевіряють чи гарні.
Вихователь із дітьми прямують до музичної зали. Там вітають Лунтика з Днем
народження, водять хоровод, та дарують подарунки.
Лунтик пригощає дітей печивом та цукерками.
Конспект інтегрованого
заняття за освітніми лініями «Дитина у природному довкіллі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі культури»
(художньо-продуктивна діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: «Космос – це цікаво!»
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»: ознайомлювати дітей із
загадковим світом навколоземного простору (небо, сонце, місяць, зорі);
формувати елементарні уявлення дітей про Космос; вчити знаходити космічні тіні
на картинках.
Освітня лінія «Мовлення дитини»: учити брати участь у
колективній бесіді; активізувати мовлення; збагатити словник дітей словами:
Космос, ракета, космонавт, планета, скафандр.
Освітня лінія «Дитина у
світі культури» (художньо-продуктивна діяльність – конструювання):продовжувати вчити дітей
конструювати за зразком вихователя; вчити конструювати ракету із конструктора
LEGO; закріпити уявлення про будівельні матеріали: цеглинки, кубики; визначати
просторове розміщення; вибирати правильну послідовність дій, поєднання форм і
кольорів; розвивати уяву, конструктивне мислення; сформувати стійкий інтерес до
конструктивної діяльності, бажання творити;
виховувати охайність, самостійність, інтерес до природи Космосу.
Матеріал: конструктор типу LEGO DUPLO; кошики для
конструктора; іграшка Крепиш; аудіозапис із мультика “Щенячий патруль»;
картинки із зображенням сонця, місяця, зорі, похмуре небо, планета Земля (вид з
Космосу); малюнок ракети; картинки із зображенням космонавта в скафандрі;
матеріал до дидактичної гри «Підбери скафандр для космонавта» (на кожну
дитину); матеріал до дидактичної гри «Космічна тінь» (на кожну дитину)
картинки: сонце, місяць, ракета, планета, зірка, космонавт у скафандрі та їхні
тіні.
Хід заняття:
Психогімнатика
з LEGO «Спритні цеглинки»
-
Діти, візьміть цеглинку (будь якого кольору) та станьте в коло.
-
У кого цеглинка:
Червоного кольору – присідають;
Помаранчевого – стрибають на одній нозі;
Жовтого – стрибають на обох ногах;
Зеленого – роблять нахили тулуба вліво-вправо;
Синього – роблять нахили тулуба вперед-назад.
Ігровий момент
Звучить музика із
мультфільму «Щенячий патруль» та з`являється
Крепиш.
-
Гав-гав, привіт, діти!
-
Малята, ви впізнали нашого гостя?
-
Так, це Крепиш із мультика «Щенячий патруль».
-
Діти, мені дуже потрібна ваша допомога. Я пообіцяв Скай, що побудую ракету,
яка зможе полетіти у Космос, але в мене щось не виходить. Ви мені допоможете?
-
Так, Крепиш, ми з дітками із задоволенням допоможемо тобі, але спочатку
більше дізнаємось про Космос.
-
Гав-гав, я вам допоможу. Я про Космос багато чого знаю, от тільки ракету не
вмію будувати.
-
Не хвилюйся, ми тобі також допоможемо.
Дидактична гра «Хто живе на небі?»
-
Діти, пропоную вам відгадати загадки.
1. На
небі я тружуся
І знає мене кожний.
Я на всіх дивлюся, -
На мене ж – не можна! (Сонце)
-
Так, малята, це – сонце. Чому ж на нього не можна дивитися?
-
Де знаходиться сонце?
-
Якої воно форми?
-
Якого кольору?
-
Як ви гадаєте, чи було б життя на нашій планеті без сонця?
-
Діти, сонце – це велика гаряча зірка. Воно таке гаряче, що освітлює та
зігріває всі планети, які кружляють навколо нього. А хто знає, як називається наша
планета?
-
Правильно, діти, наша планета називається Земля. І жити на нашій планеті
було б неможливо, якби її не зігрівало та не освітлювало сонце. Ось якого
великого значення має для нас сонце.
2. Серед ночі на небі біліє,
Тьмяно світить,
Та зовсім не гріє. (Місяць)
-
Правильно, це – місяць. Коли місяць світить?
-
Місяць світить так, як і сонечко чи інакше?
-
Так, місяць світить лише вночі, а сонце лише вдень. Але сонце яскраво
світить, а місяць тьмяно.
3. Нічне небо прикрашають,
Мерехтять вони, палають. (Зірки)
-
Так, це зорі. На що схожі зірки на небі?
-
Скільки зірок?
-
А місяць?
-
Скільки сонечок на небі?
-
Діти, ви помічали, що бувають дні коли сонця не видно на небі?
-
Де воно ховається у похмуру погоду?
-
Правильно, за хмаринкою. А буває, що хмаринки і вночі закривають місяць та
зорі і тоді нам їх не видно.
-
Діти, сонце, місяць, зорі і навіть наша планета Земля, разом з іншими
планетами знаходяться у Космосі. Космос – це нескінчений простір, який оточує
нашу планету. У ньому знаходяться небесні тіла, зірки, планети.
Дидактична гра «Підбери скафандр для космонавта»
-
А на чому ж можна полетіти у Космос?
-
А як називається людина, яка літає в ракеті в Космос?
-
Правильно, космонавт.
-
Перед вами три космонавта. Покажіть від найвищого до найнижчого.
-
Щоб космонавт міг вийти у відкритий Космос, йому потрібен скафандр. Давайте
підберемо їм скафандри за розміром.
Діти виконують завдання.
Фізкультхвилинка «Ракета»
Ми в ракету дружно сіли
Присісти, піднятися
І у Космос полетіли.
Махи руками
Повз малі планети й зорі
Стрибки навколо себе
Летимо, як метеори.
Покружляти
Обігнали ми комету –
Руки в боки, стрибки на місці
Повернулись на планету!
Покружляти.
Дидактична гра «Космічна тінь»
Вихователь пропонує дітям
дібрати картки-пари, які підходять одна до одної за принципом «картинка – її
тінь». Підбір карток відбувається на основі зорової асоціації.
Картки: сонце, ракета,
космонавт в скафандрі, планета, місяць, зірка.
Мотивація
-
Діти, ви багато нового та цікавого дізналися про Космос. Ви хотіли б
полетіти у космічну подорож?
-
А що потрібно для польоту?
-
Так, нам потрібні ракети. Я вам пропоную збудувати ракети для подорожі. А
ти, Крепиш, уважно дивися, як діти будують і запам’ятовуй, щоб збудувати ракету
для Скай.
Розгляд зразка, показ виконання роботи та
пояснення дітям
-
Будувати ракету ми будемо із конструктора LEGO. Для цього нам потрібні
цеглинки різного кольору, щоб наша ракета була
різнокольоровою та веселою.
-
Для того, щоб побудувати підставку ракети,потрібно взяти 2 цеглинки жовтого
кольору (2х4) і встановити їх поруч одна з одною.
-
Потім треба взяти 4 цеглинки синього кольору (2х4) і закріпити їх
симетрично одна одної поверх жовтих цеглинок.
-
Потім взяти 2 цеглинки червоного кольору (2х4).
-
Далі необхідно взяти 3 кубики синього кольору (2х2) і 1 кубик зеленого
кольору (2х2) і встановити їх один на один поверх червоних цеглинок посередині.
-
Потім беремо 1 цеглинку червоного кольору (2х4) і 2 кубики (2х2) синього і
зеленого кольорів.
-
Моя ракета готова.
Пальчикова гімнастика «Будемо в Космосі літати»
-
Приготуймо наші пальчики до роботи.
Діти по черзі загинають пальці однієї руки,
починаючи з мізинця, допомагаючи вказівним пальцем іншої руки.
1,2,3,4,5.
Діти обертають кистю, яка стиснута в кулак
Будемо в Космосі літати
По черзі розгинають пальці починаючи з великого
1 – комета
2 – планета
3 – місяцехід
4 – зореліт
5 – земля.
Діти махають кистю руки, немов прощаючись
До побачення, друзі!
Те саме з іншою рукою.
Самостійна робота дітей
Вихователь надає
індивідуальну допомогу дітям.
Виставка робіт
-
Ми працювали дуже дружно – і вийшло те, що нам потрібно: справжні швидкі
ракети.
-
Крепиш, ти зрозумів, як будувати ракету?
-
Гав-гав, так, зрозумів. Дякую вам, друзі. Тепер я зможу виконати обіцянку,
яку дав Скай. Ви мені дуже допомогли. До побачення, малята! До нових зустрічей!
Звучить музика із
мультика «Щенячий патруль», діти прощаються із Крепишом.
Підсумок заняття
-
Про що ми сьогодні говорили на занятті?
-
Де знаходяться сонце, місяць, зорі та наша планета?
-
На чому можна полетіти в Космос?
-
Як називається людина, яка летить на ракеті у Космос?
-
Що космонавт одягає, щоб вирушити у політ?
-
Я бачу, що всі ваші ракети можуть вирушити у космічну подорож, а ви
справжні молодці! Залишимо ракети на наших площадках, нехай вони заправляються.
Конспект інтегрованого
заняття за освітніми лініями «Дитина у природному довкіллі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі культури»
(художньо-продуктивна діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: «Весна в гості завітала»
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»:поглиблювати знання дітей
про весняні зміни в природі; ознайомлювати з першими весняними квітами
(підсніжником, проліском, тюльпаном); учити розпізнавати весняні квіти за
зовнішнім виглядом; інформувати дітей про умови в яких ростуть рослини (у лісі,
в саду, на клумбі); закріпити назви основних частин рослин (стебло, листя,
квітка, корінь); дати усвідомлення про те, що квіти не можна рвати, це – краса
Землі.
Освітня лінія «Мовлення дитини»: продовжувати навчати
дітей складати розповіді за змістом сюжетної картини; відгадувати загадки;
закріплювати вміння відповідати на запитання; збагачувати словник дітей словами
назвами квітів: підсніжник, пролісок, тюльпан; вправляти у добиранні слів зі
зменшено-пестливими суфіксами, у словотворенні.
Освітня лінія «Дитина у
світі культури» (художньо-продуктивна діяльність – конструювання): продовжувати формувати
вміння конструювати з конструктора LEGO предмети реальної дійсності (квіти) за
зразком вихователя; формувати вміння діяти за словесними інструкціями;
розвивати пам'ять, увагу, мислення, мовлення, спритність, координацію рухів,
активність; виховувати інтерес та бережне ставлення до довкілля.
Матеріал: конструктор типу LEGO
DUPLO; кошики для конструктора; аудіо запис «Спів птахів»; лялька Весна;
сюжетна картина «Весна»; картинки із зображенням весняних квітів (підсніжник,
пролісок, тюльпан); загадки про весняні квіти.
Хід заняття:
Психогімнатика
з LEGO «Гарний настрій»
-
Діти, станьмо дружно всі ми в коло. Погляньте, у мене в руках цеглинка
LEGO. Якого вона кольору?
-
Як ви гадаєте, чому я обрала цеглинку саме жовтого кольору?
-
Так, тому що вона схожа на сонечко. Зараз ми будемо передавати цеглинку по
колу з рук в руки і вона буде передавати нам своє тепло, як сонечко. Та буде
створювати в групі гарний настрій.
Діти передають цеглинку
по колу.
Ігровий момент
Любі хлопчики й дівчатка,
Для вас в мене є загадка.
Її прошу відгадати,
Дізнаєтесь, хто хоче до
нас завітати.
Тільки сонечко пригріло –
І розтанув килим білий,
Все радіє, певно зна –
В гості йде до нас …
(Весна)
Звучить музика із співом
птахів і в групі з`являється Весна.
-
Так, діти, до нас завітала справжня Весна. Привітайтесь із Весною!
Розгляд сюжетної картини «Весна» та бесіда за її
змістом
-
Діти, весна – це неповторна мить, з її приходом все змінюється. Які зміни
сталися в природі?
-
Куди подівся сніг?
-
Як світить сонечко?
-
Яке небо?
-
Що роблять птахи?
-
Що з`являється на деревах?
-
Чим вкрита земля?
-
Якого кольору трава?
-
Що ж роблять діти на картині?
-
Як ви гадаєте, який у них настрій?
-
Що ще з`являється із приходом
весни?
-
Так, діти. Прийшла весна. Все навкруги прокидається від зимового сну. На
чистому, блакитному небі, привітно та яскраво сяє сонечко. Під лагідними,
сонячними промінчиками, на деревах з`являються
молоді бруньки та перші весняні квіти – проліски. Весна розтоплює сніги.
Радісні діти пускають паперові човники по струмочках. Перелітні птахи
повертаються додому з теплих країв і будують гнізда.
Дидактична гра «Перші квіти весняні»
-
Красуня Весна завжди дарує нам молоденьку траву та весняні квіти. Ось
послухайте:
Подивіться
– на горбочку
Он
біліє дивне очко.
Хто
ж це дивиться так ніжно?
Дитинча
весни - …(Підсніжник)
Вихователь демонструє дітям зображення підсніжника.
-
Правильно, це – підсніжник. Підсніжник – це перша квітка весни. Ще навкруги
лежить сніг, а він вже пробиває собі дорогу до сонця.
-
Де ростуть підсніжники? (В лісі, в саду, в гаї).
-
Коли вони розквітають? (Рано навесні – це перші весняні квіти).
-
Давайте уважно роздивимось підсніжник. Що є в нього? (Стебло, листочки,
квіточки, коріння)
-
У підсніжника квіточка, якого кольору? (Білого)
-
Відгадаємо, яка це квітка?
Чарівна
і дуже ніжна
Навесні
в гаї
Квітка
синя, дивовижна розцвітає
Оживає
вмить лісок,
Як
розквітне…(Пролісок).
Вихователь демонструє зображення проліска.
-
Так, діти, це – пролісок. Де росте пролісок?
-
Якого кольору його квітка?
-
Ця квіточка яскраво синя, немов
краплинка синього неба. На кінчику стебла квіточки розкрилися. Вони схожі на
маленькі дзвіночки.
-
Є в мене ще одна загадка. Послухайте.
Із
маленької цибулини
Виріс
весняної днини,
Між
квітів він «знатний пан»,
А
зовуть його… (Тюльпан).
Вихователь демонструє зображення тюльпана.
-
Правильно, це тюльпан. Де ростуть тюльпани?
-
Що є у тюльпана?
-
У нього велика квітка чи мала?
-
Якого кольору квітка? Так, червоного, але тюльпани можуть бути різних
кольорів, і жовтого, і рожевого, і білого.
Фізкультхвилинка «Вже весна прийшла»
Діти стають колом.
Ми прихід весни чекали
Ходьба на місці
Все красуню виглядали
Прикладають долоню до чола «козирком»
І вона не забарилась –
Саме вчасно появилась!
Плескають в долоні
Вже надворі снігу мало,
Присідають, розводять руками при землі
Вже струмки вперед
помчали –
Дзюркотливі і стрімкі,
Прохолодні та швидкі.
Підводяться і пересуваються вперед легким бігом
Світить сонце, пригріває
Ідуть по колу простягнувши руки вгору
Сонце весноньку вітає.
Дидактична гра «Лагідна весна»
Діти стають у коло,
вихователь із м’ячем у центрі. Педагог кидає дітям м’яч, називаючи якесь
весняне слово. Кожна дитина має повернути м’яч педагогу, утворивши від заданого
слова зменшувально-пестливе.
Слова: весна, сонце,
струмок, трава, квітка, пташка, промінь, річка, дощ, ластівка, листок.
Мотивація
Вихователь читає вірш:
Не зривайте первоцвіти,
Помилуйтеся на квіти.
Той, хто робить з них
букети,
Знищує красу планети.
-
Діти, хто любить квіти? (Метелики, бджоли)
-
Чи полюбляють квіти ваші мами?
-
Де можна взяти квіти, щоб подарувати мамам? (Купити, виростити, зібрати,
нарвати)
-
Чи правильно, якщо ми будемо рвати квіти?
-
Як же зробити подарунок матусі, щоб не нашкодити природі?
-
Так, можна виготовити квіти самим. Діти, у мене є пропозиція створити
галявину квітів своїми руками із конструктора LEGO і подарувати мамам.
Розгляд зразка, показ
виконання роботи та пояснення дітям
- Спочатку беремо 1
цеглинку (2х4) зеленого кольору;
- Зверху до неї
прикріплюємо 3 кубика (2х2) зеленого кольору;
- Потім знову 2 цеглинки
(2х4) і між ними 1 кубик (2х2) зеленого кольору;
- Зверху на кубик
прикріпляємо ще 2 кубики (2х2) зеленого кольору;
- Далі 1 цеглинка (2х4)
червоного кольору;
- Зверху 2 кубики (2х2)
червоного кольору і між ними 1 кубик (2х2) жовтого кольору;
- Зверху прикріплюємо ще 1
цеглинку (2х4) червоного кольору.
- Моя квітка готова.
Пальчикова гімнастика
«Квіти»
Наші червоні квіточки
Стуляють кисті у вигляді
човника
Розпускають пелюстки.
Потім розкриваються у
вигляді чаші, перед собою
Вітерець трошки дихає
Пелюстки колише.
Кисті рук рухаються із
сторони в сторону
Наші червоні квіточки
Стуляють кисті у вигляді
човника
Закривають пелюстки.
Показати пальчиками, як
пелюстки закриваються
Вони тихо засинають,
І голівкою хитають.
Самостійна робота дітей
Діти самостійно обирають
колір квітки. Вихователь надає індивідуальну допомогу дітям під час виконання
робіт.
Виставка дитячих робіт
Вихователь разом із дітьми
формують квітучу галявину.
Підсумок заняття
-
Молодці, діти! Нашою квітковою галявиною зможуть милуватися не лише наші
мами, а й усі жінки нашого дитячого садка.
-
А Весні вже час йти далі, уквітчати землю квітами.
-
До побачення, Весно!
Лялька Весна «іде» під
аудіо запис «Спів птахів».
-
Діти, із чого ми виготовляли квіти?
-
Хто буде милуватися нашими квітами?
-
Чи можна рвати квіти?
-
Послухайте віршик:
Друзі!
Квіти бережіть.
І
ніколи їх не рвіть.
Бо
чарівної краси
Не
побачиш я і ти.
Хай
вони ростуть у лузі,
Бо
всі квіти – наші друзі.
Конспект інтегрованого
заняття за освітніми лініями «Дитина в соціумі», «Мовлення дитини»,
«Дитина у світі культури» (художньо-продуктивна діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: «Великодня писанка»
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина в соціумі»: продовжувати
ознайомлювати дітей зі святом Великодня, дати уявлення про нього; розширити
уявлення дітей про походження великодніх обрядів та традицій; познайомити із
писанкою і крашанкою; відкрити символічне значення писанки; вчити грати у
народну гру «Чия писанка далі покотиться».
Освітня лінія «Мовлення дитини»: закріплювати вміння дітей
описувати картину; підтримувати діалог, розмову; активізувати та збагатити
словник дітей за темою (писанки, крашанки, Великдень, Пасха).
«Дитина у світі культури»
(художньо-продуктивна діяльність – конструювання):вправляти у створення
моделей (писанки) із конструктора LEGO DUPLO за показом дорослого; розвивати пам'ять,
мислення, уяву, увагу, мовлення, зоровий аналізатор, дрібну моторику рук,
естетичний смак, відчуття кольору, композиції; підтримувати бажання грати у народні
ігри; виховувати інтерес до народної творчості, української культури,
патріотичні почуття, працелюбність.
Матеріал: лялька Оленка; кошик із
крашанками й писанками; дерев`яні
писанки; пасхальні тарілочки чотирьох кольорів; картина «Пасхальна композиція»;
конструктор LEGO DUPLO; кошики для конструктора.
Хід заняття:
Психогімнатика
«Ясне сонечко»
Вихователь пропонує дітям
стати в коло.
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
-
Уявімо собі, як промінчики через наші ручки зігрівають нас, нашу голову,
плечі, ніжки. Коли повністю зігріємося, промінчики відпустимо.
Ігровий момент
Стук у двері. До кімнати
заходить Оленка із кошиком.
-
Діти, сьогодні до нас завітала Оленка, привітайтесь із нею.
-
Добрий день, малята! Послухайте віршик.
Читання вірша та бесіда з дітьми
Як весні раділа
Кожна людська хата –
До людей наблизились
Великодні свята.
Готувались люди –
І дорослі й діти.
Як же то найкраще
Їх собі зустріти.
-
Діти, на яке свято ми зараз чекаємо?
-
Правильно, на Великдень. І сьогодні ми будемо говорити про свято Великодня.
Вихователь виставляє
зображення пасхальної композиції (паска, вербові котики, писанки та крашанки)
-
Як люди готуються до цього свята?
-
Так, діти, наближається свято Великдень. Це свято завжди настає навесні.
Люди готуються до нього, прибирають гарно в хаті, печуть смачний хліб – паску,
фарбують та розписують яйця. Багато людей на це свято йдуть до церкви, несуть
святити паску, яйця, потім приносять їх додому, і починають сніданок з того, що
принесли.
-
Погляньте, які гарні писанки та крашанки принесла нам Оленка. Коли яйця
фарбують в один колір – червоний, синій, жовтий, тоді їх називають крашанками.
А коли розписують різними візерунками, тоді називають писанками. Тільки в нас
на Україні так красиво розмальовують писанки.
-
А ви з батьками ходили до церкви освячувати пасочку та крашанки із
писанками?
Дидактична гра «Збери крашанки»
-
Оленко, а що в тебе ще є в кошику?
-
В мене в кошику різного кольору тарілочки та також кольору яєчка, я вам
пропоную пограти зі мною в гру «Збери крашанки»
Вихователь розсипає по
коврику крашанки і пропонує дітям зібрати їх ьу тарілочки відповідного крашанці
кольору.
Фізкультхвилинка «Писаночка»
-
Я буду говорити слова, а ви будете виконувати:
Дружно
писанки візьмемо,
Вгору
їх піднімемо,
Сонечку
покажемо,
Гарно
покружляємо.
Ми
присядемо гарненько
І
постукаєм тихенько,
Потягнемось
легенько.
Мов
зайчата пострибаєм,
Знову
гарно покружляєм.
Писанки
зберемо
І
у кошик покладемо.
Народна гра «Чия писанка
далі покотиться»
-
А зараз ми з Оленкою навчимо вас, як можна гратися з писанками. Писанки
можна крутити, ось так, щоб дізнатися, чия писанка довше крутиться. А можна
постукати, щоб визначити, яка писанка є найміцнішою. А ще писанки можна котити.
Чия писанка дальше відкотиться? Ось так! Хочете погратися?
Діти котять дерев`яні писанки по підлозі.
Мотивація
- Молодці! Ви дуже спритні
і уважні. І я хочу вам запропонувати
зробити свою писаночку. Але робити ми будемо не звичайну писанку, а з
конструктора LEGO.
Розгляд зразка, показ виконання роботи та
пояснення дітям
-
Я вам буду показувати, а ви уважно дивіться. Використовувати будемо
цеглинки і кубики різного кольору.
-
Спочатку беремо 2 кубики (2х2) будь якого кольору;
-
Потім зверху прикріплюємо 1 цеглинку (2х4) і 1 кубик (2х2);
-
Далі 2 цеглинки (2х4) прикріплюємо зверху;
-
Потім 2 цеглинки (2х4), так повторюємо ще два рази;
-
Далі беремо знову 2 цеглинки (2х4) і прикріплюємо зверху;
-
Потім 1 цеглинку (2х4) і 1 кубик (2х2);
-
Далі 2 кубики (2х2);
-
І 1 кубик (2х2);
-
Моя писанка готова.
Пальчикова гімнастика
-
Перш ніж починати роботу, давайте підготуємо наші пальчики до роботи.
Раз,
два, три, чотири, п’ять –
Вийшли
пальці погулять.
Оцей
пальчик – найсильніший,
Він
найбільший, найтовстіший.
Вказівний
палець для того,
Щоб показувать відоме.
Палець
цей середнім зветься,
Він
найдовший, як ведеться.
Оцей
палець – безім`яний,
Вередливий,
неслухняний.
Ось
мізинчик, хоч маленький,
Проте
вдалий і спритненький.
Самостійна робота дітей
Вихователь здійснює
індивідуальний та диференційований підхід.
Виставка робіт
-
Оленко, поглянь, які гарні писанки зробили наші діти, справжні майстри. Від
них і настрій покращується і наближення свята відчувається.
Підсумок заняття
-
Оленці вже час повертатися додому. Подякуйте їй та скажіть «До побачення!»
Діти дякують та
прощаються з Оленкою. Вона йде.
-
Діти, сподобалося вам наше заняття?
-
Про яке свято ми говорили?
-
Що печуть на свято Великодня?
-
Що ми робили із конструктора LEGO?
-
Малята, ви всі молодці! Гарні та незвичні писанки зробили.
Конспект інтегрованого
заняття за освітніми лініями «Дитина у природному довкіллі», «Мовлення дитини», «Дитина у світі культури»
(художньо-продуктивна діяльність – конструювання)
Молодший дошкільний вік
Тема: «Капітошка в гостях у малят»
Програмовий зміст:
Освітня лінія «Дитина у природному довкіллі»: дати знання про
утворення річки; створювати сприятливі умови для збагачення уявлень дітей про
воду, її основні властивості (прозора, рідка, без кольору, запаху та смаку,
розчиняє деякі речовини); уточнити
уявлення про те, що вода необхідна всім живим істотам; закріплювати знання
дітей про використання води в різних сферах життєдіяльності людини; закріпити
знання про місцезнаходження води в природі; розвивати вміння визначати стан
води шляхом дослідницько-експериментальної діяльності.
Освітня лінія «Мовлення дитини»: формувати вміння
висловлювати свою думку; розвивати зв’язне мовлення; поповнити словник
прикметниками та дієсловами по темі заняття.
«Дитина у світі культури»
(художньо-продуктивна діяльність – конструювання): вправляти дітей в умінні
розміщувати деталі LEGO конструктора горизонтально, споруджувати нескладні
моделі за показом дорослого; розвивати активне, пізнавальне ставлення до
природи; формувати вміння працювати в колективі, допомагаючи один одному;
розвивати дрібну моторику, асоціативну пам'ять,мислення, мовлення; виховувати
дбайливе ставлення до природи та бажання бережно відноситися до водних ресурсів
Землі.
Матеріал: деталі конструктора LEGO
DUPLO; кошики для конструктора; іграшка Капітошка; сюжетні малюнки «Струмок»,
«Річка», «Море», «Утворення річки»; аудіо записи звуків: «Йде дощ», «Тече
струмок», «Хлюпочить річка», «Шумить море»; матеріал для дослідів з водою: дві склянки
з водою, фарба гуашева чорного, червоного та зеленого кольорів, миски з водою
(2 шт.), цукор, сіль, чайні ложки, одноразові прозорі стаканчики.
Хід заняття:
Психогімнатика
«Чарівна торбинка з LEGO»
Вихователь разом з дітьми
утворює коло та звертає увагу дітей на «чарівну торбинку». Пропонує дітям по черзі дістати цеглинку із торбинки і
привітатися в залежності від того, якого кольору цеглинка LEGO.
Діти знаходять свою пару
за кольором та вітаються.
Жовта – вітаються
долоньками;
Червона – ніжками;
Зелена – носиками;
Синя – помахати ручкою.
Ігровий момент
Звучить пісенька з
мультфільму «Капітошка». Лунає стукіт у двері і з`являється
Капітошка.
- Малята, ви впізнали
нашого гостя?
- Привітайтесь із
Капітошкою!
- А хто знає, хто такий
Капітошка? (Це краплинка води).
- Капітошка говорить мені,
що його мама Хмара дозволила йому трішки погуляти і він вирішив прийти до вас у
гості та розповісти вам про водичку.
- А чи знаєте ви, що у нас
спільного з Капітошкою?
- Правильно, наша група
також називається «Капітошка».
- Капітошко, у нас навіть
свій девіз є. Ось послухай:
Ми
веселі Капітошки.
Ми
одна сім`я.
Дуже
дружні та щасливі.
Радо
носим це ім`я .
Дидактична гра «Де живе
водичка?»
- Діти, хто з вас знає, де
живе Капітошка?
- Правильно, Капітошка живе
у хмаринці, але насправді у Капітошки, тобто у водички, в природі є багато
домівок. А де саме, ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадки Капітошки.
1. Хоч не море він, не
річка,
Але в ньому є водичка.
Він біжить через лісок,
Називається…(Струмок).
Вихователь демонструє
дітям картинку із зображенням струмка.
-
Так, малята, правильно, це струмок.
2. Люблять всі малята
Влітку в ній купатись. (Річка)
Вихователь виставляє
картинку із зображенням річки.
-
Так, діти, це річка. Вода в річці ніколи не стоїть, а весь час рухається.
3. Кругом вода, але
солона вона. (Море)
Вихователь виставляє
картинку із зображенням моря.
-
Правильно, це море. У морі вода дуже
солона і пити її не можна. Але можна купатися у морі.
-
Діти, а хто знає, де ще живе водичка? (У калюжі, у крані і т.д.)
-
Тепер ви знаєте, де в природі може бути водичка та де живе Капітошка.
Дидактична гра «Для чого потрібна нам вода?» (з
LEGO-цеглинками)
-
Діти, подивіться, у мене є цеглинки LEGO. Якого вони кольору?
-
Як ви гадаєте, чому я обрала цеглинки саме синього кольору?
-
Діти, Капітошка пропонує вам за допомогою цеглинок LEGO визначити та
позначити місця, де в групі ми використовуємо воду.
Діти йдуть по групі,
роблять зупинки.
1. У туалетній кімнаті:
вода потрібна, щоб діти могли мити руки і обличчя. (Кладуть цеглинку LEGO у
туалетній кімнаті).
2. У куточку природи:
біля рослин. Квіти треба поливати, без води вони засохнуть, зів`януть. (Кладуть цеглинку LEGO в куточку природи).
3. Біля акваріума: рибки
живуть у воді, без водички вони загинуть, їм потрібно багато води, щоб плавати.
(Кладуть цеглинку LEGO біля акваріума).
4. Біля мийки: помічнику
вихователя потрібно багато води, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати у
групі. (Кладуть цеглинку LEGO біля мийки).
5. Біля столу на якому
стоїть чайник із питною водою: вода потрібна, щоб ми могли її попити. (Кладуть
цеглинку LEGO на стіл з питною водою).
6. В іграшковому куточку:
вода потрібна, щоб мити брудні іграшки і прати лялькам одяг. (Кладуть цеглинку
LEGO в іграшковому куточку).
-
Тепер ми знаємо, яку користь приносить та для чого нам потрібна водичка.
Фізкультхвилинка
-
А вода, діти, вміє розмовляти. Ось послухайте, як вона про себе розповідає.
(Уривки звуків води та
імітація рухів.)
Йде дощ
Покажіть, як крапає
маленький дощик: пальчиками стукаємо по підлозі крап-крап…, дощ став сильнішим
і стукотить повільно, але важко. Стукаємо ніжками тук-тук, крап-крап. А тепер
дощик закінчується і краплинки маленькі падають на землю, ступаємо легенько
пальчиками крап-крап…
Тече вода, струмок
Поставимо ручки і
покажемо. Як тече по камінчиках водичка. (Хвильові рухи руками).
Хлюпочить річка
Поставимо ручки
долоньками всередину одна до одної. Плещемо – хлюп-хлюп.
Море з хвилями
Покажіть, як шумить
морська хвиля. (Махи рук вперед з промовлянням звуків ш-ш-ш- та назад – тух-тух).
Дослідницько-експериментальна діяльність
-
Діти, Капітошка запрошує вас у лабораторію. Зараз він нам розкаже і покаже
щось цікаве.
Дослід 1. «Чи має вода
колір?»
У дві прозорі склянки
налити воду. В одну склянку з водою додати барвник.
-
Якого кольору стала вода?
Аналогічно проробити
дослід, додаючи інші барвники (2-3). Робимо висновок, що колір води залежить
від барвника.
-
Діти, якого кольору водичка? (Прозора)
-
А якщо я в неї опущу предмет, то ми його побачимо? Давайте перевіримо.
-
Предмет ми побачили, тож вода прозора. А якщо додати в неї фарби, то вода
буде відповідного кольору.
Дослід 2. «Яка вода?»
Продемонструвати, що вода
ллється і все, що потрапляє у воду стає мокрим.
-
Діти, як мені взяти воду? Не можна її взяти, її можна перелити, бо вона
рідка.
-
А що буде, коли я занурю пальчик у воду, який він стане? (Мокрий)
-
Давайте перевіримо.
Діти опускають пальчики у
воду.
Дослід 3. «Яка вода на
смак?»
Продемонструвати, що смак
води залежить від розчинених в ній речовин.
Вихователь пропонує дітям
скуштувати воду на смак. Вода без смаку. Потім розчинити ложечку цукру або
солі.
-
Що сталося з цукром? Сіллю?
-
Якою вода стала на смак?
Висновок: вода буває
різна на смак, якщо добавити цукор, сіль.
Мотивація
-
Діти, а чи цікаво вам дізнатися де ж річка береться?
-
Зараз Капітошка вам розповість, як же утворюється річка.
-
Ріка починається з маленьких струмочків, а буває, що з-під землі б`є джерело.
Від джерела біжить вузенький струмок, з’єднується по дорозі з іншими такими
струмочками - і ось виходить справжня
ріка.
Розповідь супроводжується
показом картинок.
-
Діти, давайте всі разом за допомогою цеглинок LEGO з маленьких струмочків
утворимо річку.
Розгляд зразка, показ виконання роботи та
пояснення дітям
-
Подивіться, як ми з Капітошкою утворимо річку із своїх побудованих струмочків.
Пальчикова вправа «Дощик»
Малята, давайте покажемо,
як крапає дощик
Крапля раз, крапля два
Повільно стукають пальцем по долоні
Дощ помалу полива,
Крап…крап…крап…
Оплеск на кожен крап
Швидше, дощик, припускай
Швидко стукати пальцем по долоні
Крап…крап…крап…
Крап…крап….крап…
Швидкі оплески
Парасольки розкривай
Від дощу себе ховай!
Руки вгору і в сторони «розкрити» парасольки.
Самостійна робота дітей
Індивідуальна допомога
дітям.
Виставка робіт
Діти несуть свої
струмочки до вихователя з Капітошкою і всі разом утворюють «річку».
Підсумок заняття
-
Діти, Капітошці вже час повертатися, його кличе мама Хмара. Але він ще
неодмінно знову прийде до вас у гості. Давайте скажемо йому «До побачення!»
-
До побачення, Капітошко, приходь до нас іще!
Звучить музика з
мультфільму «Капітошка», Капітошка зникає.
-
Діти, хто до нас приходив?
-
Про що розповів нам Капітошка?
-
Що нового ви дізналися про воду?
-
Де живе водичка?
-
Малята, на наступних заняттях ми продовжимо знайомитися з властивостями
води і ви ще багато цікавого дізнаєтесь про водичку.
Немає коментарів:
Дописати коментар